آفتاب
معاون درمان وزارت بهداشت:

اقدامات پزشکی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد

اقدامات پزشکی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد

تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا زمان عادی شدن شرایط و بازگشت مردم به منازل خود، اقدامات پزشکی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد و تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری های مزمن و پرخطر با حضور تیم بهداشتی و درمانی انجام شده و جای نگرانی نیست.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: استان خوزستان منطقه بومی برای شیوع مالاریا نیست و نگرانی ما در این زمینه بیشتر در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده همواره دقت و حساسیت لازم وجود دارد. دانشگاه علوم پزشکی دزفول از همان ابتدا کار سم پاشی علیه حشراتی چون سالک و مالاریا را انجام داده است و بر اساس مطالعات حشره شناسی نیز این اقدام به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در موضوع کنترل سیلاب نیز عملکرد خوبی داشته و با مدیریت خوب توانست محل‌های اسکان را بر اساس شرایط و پیش بینی‌ها جابه‌جا کند و اقدامات بهداشتی و درمانی به درستی در این مناطق ارائه شد.
وی درباره عفونت روده‌ای اظهار داشت: با تلاش ماموران بهداشت محیط در منطقه، موردی از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای مشاهده نشد. البته در گلستان و لرستان نیز هر روز در مناطق سیل زده از مواد غذایی و آب آشامیدنی نمونه برداری می‌شود که در این راستا نیز مورد خاصی از عفونت ها در این مناطق نیز گزارش نشده است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: با اقدامات بهداشتی، آب شرب و مواد غذایی سالم در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد، زیرا اگر مراقبت‌های بهداشتی نزول پیدا کند، امکان ابتلای افراد به عفونت های روده‌ای بیشتر می‌شود. در مورد گزیدگی حیوانات نیز موارد محدودی در منطقه بود که کنترل شده و آسیبی به کسی وارد نشده است.
اجتمام*9482*1193
کد N2143779

وبگردی