آفتاب
سورنا ستاری:

قرارداد تولید ۲۰۰ واکسن و دارو منعقد شده است

قرارداد تولید ۲۰۰ واکسن و دارو منعقد شده است

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه تاکنون قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ واکسن و دارو منعقد شده است، گفت: در حال حاضر ۴هزار و۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور کشور گفت‌وگو کرد.

ستاری در این جلسه با بیان اینکه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ ها مولود دولت یازدهم است، اظهار کرد: ماحصل این توجه ویژه نقش آفرینی بیش از ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارت اپ با درآمدی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان و ایجاد هزاران شغل در اقتصاد کشور از دولت یازدهم به این سو نقش آفرینی کرده است.

قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ واکسن و دارو

وی به برنامه معاونت علمی و فناوری در راستای رونق تولید محصولات دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تولید داروهای زیست‌فناوری قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ قلم دارو و واکسن با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ با نقش‌آفرینی بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب برای جوانان خلاق

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تأکید ویژه رئیس‌جمهور به موضوع جوانان خلاق، کارآفرین و نخبه و استارت آپی تأکید ایشان بر ایجاد زمینه‌های حفظ و ماندگاری استعدادهای برتر گفت: برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای بازگشت استعدادهای برتر به کشور در حال انجام است که سال گذشته زمینه‌ساز بازگشت بیش از یک هزار و چهارصد نخبه ایرانی غیرمقیم از صد دانشگاه برتر به کشور شد که تلاش برای فراهم ساختن محیط مساعد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها انگیزه‌بخش این افراد بوده است.

رفع چالش‌های ملی و اقلام تحریمی

ستاری، از نقش‌آفرینی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها در تحقق بخشیدن به رونق تولید و تأمین نیاز کشور به اقلام تحریمی (رفع چالش‌های ملی و اقلام تحریمی)، تأسیس کارخانجات و مراکز نوآوری و های‌تک گفت و ادامه داد: نگاه و عنایت ویژه رئیس جمهور و شناخت روشن به اهمیت این موضوع‌ها، چراغ راه کاروان علمی و فناوری قرار گرفت؛ این توجه و شناخت موجب شده است تا فعالان دانش‌بنیان و استارت اپی، همچون گذشته که همراه و یاور اقتصاد کشور بوده‌اند، با انگیزه مضاعف، تلاش خود را برای رونق تولید و تأمین نیاز کشور به کالاهای تحریمی به کار ببندند.

به بیان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری شاید اگر این توجه از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، نبود و مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها، رویکرد به سرمایه‌های انسانی و اهمیت یک فضای مناسب برای بالندگی نهال‌های کارآفرینی و نوآوری وجود نداشت، مسیر دیگری رقم می‌خورد.

کد N2143738

وبگردی