آفتاب

تاخیر در بازگشایی کلاس ها برای امنیت دانش آموزان بود

تاخیر در بازگشایی کلاس ها برای امنیت دانش آموزان بود

تهران-ایرنا- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: تجهیزات لازم آموزشی در مناطق سیل زده کشور آماده و بسیج شده بود و امکان بازگشایی به موقع کلاس ها نیز وجود داشت اما از آنجا که امنیت جانی دانش آموزان در اولویت است، کلاس ها از جمله در استان گلستان با تاخیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «امیرعلی نعمت اللهی» روز چهارشنبه در مراسمی که با عنوان «پویش ملی سیل مهربانی همکلاسی ها» به منظور حمایت از دانش آموزان سیل زده در محل دبیرستان دخترانه شایسته منطقه 11 آموزش و پرورش تهران برگزار شد، اظهارداشت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که تعطیلی زودرس در آموزش و پرورش نداشته باشیم، به همین دلیل همه همکاران ما در یک خدمت و مدیریت جهادی برای بازگشایی مدارس مناطق سیل زده بسیج شدند.
وی گفت: به عنوان مثال در استان گلستان روز 17 فروردین با همه مشکلات و دغدغه هایی که در استان بود و سه شهر را به صورت کامل آب گرفته بود، فرهنگیان با استفاده از تجهیزات جایگزین در روزهای تعطیل مانند کانکس، کتاب و نوشت افزار کلاس درس را آماده کرده بودند اما تشخیص داده شد به دلیل امنیت جان دانش آموزان و معلمان کلاس های درس با تاخیر آغاز شود.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش افزود: در مناطق سیل زده نیز همچون مناطق زلزله زده کرمانشاه با همدلی و مشارکت تشکل ها، اتحادیه دانش آموزان، سازمان جوانان هلال احمر، شورا و مجلس دانش آموزی تمامی مدارس تخریب شده و آسیب دیده فعالیت خود را آغار خواهند کرد.
قائم ‌مقام وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش، خود را مسئول امنیت و بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان می داند؛ فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنان در اولویت این نظام هستند و در تلاشیم مشکلات و دغدغه آموزشی آنان حل شود.
به گزارش ایرنا پویش ملی «سیل مهربانی همکلاس ها» برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدس دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای تمامی مدارس کشور با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و تشکل های دانش آموزی به صورت نمادین در شهر تهران کلید خورد.
به دنبال بارش های اخیر برخی استان ها ازجمله خوزستان، لرستان و گلستان درگیر سیلاب های شدید شده اند.
تهرام/7245/ 1008
کد N2143606

وبگردی