آفتاب
مربی تیم پرونده فرضی حقوق کیفری :

نوسانات ارز حضور در عرصه بین المللی را دشوار می کند

نوسانات ارز حضور در عرصه بین المللی را دشوار می کند

تهران-ایرنا-مربی تیم موت کورت (یک پرونده فرضی مربوط به حقوق کیفری) دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با وجود کمک های مادی و معنوی دانشگاه به اعضای تیم اما نوسانات نرخ ارز حضور در عرصه بین المللی و شرکت در مسابقات را برای دانشجویان دشوار کرده است.

فرزاد فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، درباره عملکرد تیم های موت کورت در مسابقات بین المللی اظهار کرد: در این مسابقات همه تیم های شرکت کننده پس از انتشار یک پرونده در مدت مشخص شده باید لوایح کتبی خود را نوشته به داوران ارائه دهند.
وی افزود: شیوه انجام این مسابقات مانند شبیه سازی دیوان بین المللی دادگستری است که با این شیوه رسیدگی ها در مراحل اولیه به صورت کتبی انجام می شود سپس تیم های شرکت کننده برای ارائه دفاعیات شفاهی در محضر دیوان حاضر می شوند.
ویراستار ژورنال ایرانی مطالعات سازمان ملل در ادامه با اشاره تغییر نیافتن لوایح کتبی یادآورشد: قضات داور پس از بررسی لوایح کتبی تیم ها، به هر تیم نمره می دهند.
به گفته فلاح، پس از رقابت تیم های یک کشور در مسابقات ملی، نماینده کشورها در مسابقات بین المللی تعیین می شوند.
وی خاطرنشان کرد: نماینده هر کشور در واشینگتن با دیگر کشورها به رقابت می پردازد، در مسابقات بین المللی لوایح کتبی به صورت مجدد بررسی می شود.
فلاح با اشاره به اخذ رتبه یک تیم موت کورت دانشگاه علامه طباطبایی در مسابقات ملی گفت: امسال با حضور 9 تیم شرکت کننده از دانشگاه های کشور در دور ملی، موت کورت علامه و پردیس فارابی دانشگاه تهران به ترتیب رتبه یک و دو را اخذ کردند و توانستند به عنوان نمایندگان ایران در دور بین المللی شرکت کنند.
«تیم موت کورت دانشگاه علامه طباطبایی در مسابقات جهانی سال 2019 که با حضور بالغ بر 120 تیم از دانشگاه های برتر جهان در واشنگتن برگزار شد، جایگاه 38 را به دست آورد.»
وی افزود: تیم های موت کورت را 2 تا 5 نفر تشکیل می دهند که تا کنون بیشتر تیم ها در سطح دنیا با 4یا 5 نفر تشکیل می شوند تا توان کاری تیم افزایش یابد.
مربی تیم موت کورت دانشگاه علامه طباطبایی درباره مهارت های افراد تیم اظهار کرد: با توجه به اعلام موضوعات پرونده سال بعد در پایان هر مسابقه، تیم ها فرصت مطالعه برای پرونده ها را دارند.
فلاح مسئولیت بین المللی دولت، نقض حقوق بشر توسط شرکت ها و استفاده از دانش سنتی برای مقاصد پزشکی را موضوعات تعیین شده برای مسابقات سال 2019 عنوان کرد.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی باید بنیان های حقوق بین الملل را فارغ از موضوعات مشخص شده مطالعه کردند.
ویراستار ژورنال ایرانی مطالعات سازمان ملل مواد درسی حقوق معاهدات، دیوان بین المللی دادگستری، حقوق و مسئولیت بین المللی معاهدات را از جمله موارد مورد مطالعه دانشجویان معرفی کرد.
فلاح با اشاره به فراگیری مهارت های نوشتار حقوقی در زبان انگلیسی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه بر فراگیری و تمرین ساختار حقوقی متمرکز شده و برمطالعه لوایح سال های گذشته متمرکز شدند.
وی با اشاره به یاری رساندن استادان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هنگام آغاز تمرینات این مسابقات، دانشجویان از برخی استادان و افراد با تجربه در این راه از جمله پوریا عسگری عضو هیأت علمی دانشگاه و آورنده موت کورت به ایران بهره مند شدند.
وی می گوید که دانشگاه امکانات سخت افزاری از جمله فضای پژوهش و اینترنت را برای تمرین در اختیار دانشجویان قرار داد، از سوی دیگر دانشگاه تا حد امکان بودجه مالی برای سفر و اخذ ویزا نیز در اختیار دانشجویان قرار داد.
مربی تیم موت کورت دانشگاه علامه طباطبایی به حمایت مرکز مطالعات حقوق بین الملل اشاره کرد و افزود: این نهاد که متولی برگزاری این مسابقات در داخل کشور است، تیم های راه یافته در عرصه بین المللی را مورد حمایت های مادی خود قرار داد.
**9491**
کد N2143449

وبگردی