آفتاب

محوطه برج ایفل برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ آماده می‌شود

محوطه برج ایفل برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ آماده می‌شود

شهرداری پاریس اصرار دارد تعمیرات و آماده‌سازی محوطه بنای توریستی برج ایفل قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به پایان رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، برج ایفل یکی از بناهای مهم و پر بازدید فرانسه محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۳۰ میلیون نفر از پایین این برج و محوطه آن دیدن کردند که از این تعداد ۲/۶ میلیون نفر نیز از این برج تمام فلزی بالا رفته و از طبقات مختلف آن دیدن کردند. سال آینده مصادف با صد و سی امین سالگرد تأسیس این بنا است. تعمیرات اساسی در این بنای مهم که نماد فرانسه محسوب می‌شود، همچنین کارهای محوطه سازی آن مدتی است آغاز شده و قرار است تا سه سال دیگر به طول انجامد.

شهرداری پاریس بیش از همه مصرّ است این تعمیرات همچنین آماده سازی محوطه این بنای توریستی قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به پایان رسد.

به گفته مسئولان این پروژه بخش‌هایی از این بنای فلزی به رغم مراقبت و استفاده از ضد زنگ، به دلیل بارش و رطوبت دچار خوردگی شده است. از همین رو از اکتبر گذشته کار رنگ کاری این برج که هر هفت سال یک بار صورت می‌گیرد، آغاز شده و سه سال به طول خواهد انجامید. اما امسال مسئولان این پروژه مجبورند ۱۹ لایه رنگ قبلی که از زمان تأسیس آن در سال ۱۸۸۹ برداشته نشده را از بخش‌های آسیب دیده مساحتی معادل ۲۵ هزار متر مربع بر دارند.

این مساحت معادل سه برابر زمین فوتبال و معادل تنها ۱۰ درصد مساحت کل برج ایفل می‌باشد و برای رنگ زدن این برج معادل ۱۰ تن رنگ در نظر گرفته شده است. مسئولان پروژه می‌گویند وزن برج ایفل ۱۰ هزار تن است و نباید با این رنگ کاری وزن از این میزان بالاتر رود زیر ریسک ایمنی برج را بالا می‌برد. هزینه این تعمیرات که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به طول انجامد، ۴۰ میلیون یورو ارزیابی می‌شود. بخشی از این تعمیرات نیز مربوط به بالابرهای این برج است.

همچنین مسئولان شهر پاریس اعتباری به مبلغ ۷۲ میلیون یورو برای گسترش محوطه ۵۴ هکتاری اطراف این مرکز گردشگری و تبدیل مناطق اطراف صرفاً به منطقه‌ای عابر رو اختصاص داده‌اند.

این مطلب را رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

کد N2143314

وبگردی