آفتاب

چهارمین جلسه دادگاه تعاونی البرز ایرانیان آغاز شد

چهارمین جلسه دادگاه تعاونی البرز ایرانیان آغاز شد

تهران- ایرنا- چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان، ولی عصر(عج)، فردوس و آرمان امروز چهارشنبه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا ریاست این دادگاه علنی را ابوالقاسم صلواتی به عهده دارد و متهمان این پرونده 353 جلدی امیرحسین آزاد، حسن قریانی، محمد بهرامی حسن آباد و احسان حیدری هستند و اتهام آنها افساد فی الارض از طریق اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن اقدامات مجرمانه است.
در سومین جلسه این دادگاه که روز دوشنبه برگزار شد، امیرحسین آزاد متهم ردیف اول این پرونده ضمن دفاع از خود به قرائت لایحه دفاعیه پرداخت و قاضی صلواتی قبل از پایان یافتن لایحه دفاعیه اعلام کرد که متهم ادامه لایحه خود را در جلسه آینده قرائت کند و نمایندگان دادستان تهران و بانک مرکزی سخنان خود را درباره اظهارات متهم بیان کنند.
سید محمد آقامیری راد نماینده دادستان تهران در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده که در 25 اسفند سال گذشته برگزار شد، اظهار داشت: ۲۲۰ نفر به دلیل ارتباط با متهمان پرونده تعاونی البرز ایرانیان موفق به دریافت تسهیلات در حدود ۴۰ میلیارد تومان بدون بهره یا با سود کمتر از چهار درصد شده اند.
نماینده دادستان تهران یک ماه فرصت داد تا افرادی که از تعاونی البرز ایرانیان وام گرفته اند، در دادسرای پولی بانکی حضور یافته و تسهیلات دریافتی خود را پرداخت کنند. چون در غیر این صورت نسبت به این افراد اعلام جرم صورت خواهد گرفت.
موسسه مالی البرز ایرانیان از سال 91 تا 96 حدود 46 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و گردش مالی موسسه ولی عصر از اردیبهشت 94 تا اسفند 96 حدود 17 هزار میلیارد تومان بوده است. سپرده گذاران این دو موسسه بالغ بر 91 هزار نفر هستند که 6 هزار و 36 نفر آنان به دادگاه شکایت کرده اند.
حدود 1400 میلیارد تومان تعهدات موسسه البرز و حدود 259 میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه ولی عصر به سپرده گذاران هنوز پرداخت نشده است.
دولت با ایجاد خط اعتباری 700 میلیارد تومانی به دو بانک تجارت و کشاورزی ماموریت داد تا مطالبات سپرده گذاران را تسویه کنند که بانک تجارت تاکنون 630 میلیارد تومان به 16 هزار و 200 نفر از سپرده گذاران موسسه البرز پرداخت کرده و بانک کشاورزی نیز 135 میلیارد تومان به 15 هزار نفر از سپرده گذاران موسسه ولی عصر پراخت کرده و با آنان تسویه حساب کرده است.
اجتمام*1003*1834
کد N2143138

وبگردی