آفتاب
دیدارهای سوم فردا برگزار می‎شود؛

تلاش مدعیان برای رهایی از «تساوی» در نیمه‎نهایی لیگ بسکتبال

تلاش مدعیان برای رهایی از «تساوی» در نیمه‎نهایی لیگ بسکتبال

مرحله نیمه‎نهایی لیگ برتر بسکتبال فردا پنجشنبه با برگزاری دیدارهای سوم میان تیم‎های شرکت‎کننده پیگیری می‎شود؛ آبادان و گرگان میزبان این دو دیدار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال دو تیم جنوبی پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان رو در روی هم قرار می‌گیرند و تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدر تهران هم به مصاف هم می‌روند.

دو دیدار نخست این تیم‌ها در این مرحله از مسابقات شنبه و یکشنبه گذشته برگزار شد که طی آن هر یک از تیم‌ها یک برد به نام خود ثبت کردند. بدین ترتیب «تساوی» نتیجه به دست آمده از دو دیدار برگزارشده هر یک از تیم‌ها در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال است.

نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن برد و باخت‌های ثبت شده در دیدارهای گذشته، دیدارهای سوم این مرحله هیچ تأثیری در وضعیت تیم‌هاو و برای صعود به فینال ندارد. حداقل دیدارهای چهارم و حداکثر دیدارهای پنجم در این زمینه تعیین کننده خواهند بود.

دیدارهای سوم نیمه نهایی لیگ بسکتبال فردا پنجشنبه برگزار می‌شود و به فاصله یک روز بعد هم تیم‌های شرکت کننده باید برگزارکننده دیدارهای چهارم خود باشند. آبادان و گرگان میزبان این دو دیدار هستند.

نفت آبادان که در دومین دیدار نیمه نهایی و در حضور تماشاگران پتروشیمی توانست با عملکرد و امتیازآوری خوب «پتی» بازیکن آمریکایی خود کار را به تساوی بکشاند، مصمم است از امتیاز میزبانی برای تکرار برد در دیدارهای سوم و چهارم استفاده کند و بعد از یک سال وقفه راهی فینال لیگ بسکتبال شود. آبادانی‌ها دو فصل پیش نایب قهرمان این رقابت‌ها شدند اما سال گذشته با اکتفا به عنوان چهارمی به کار خود پایان دادند.

در دیگر دیدار نیمه نهایی گرگانی در سالن امام خمینی (ره) به مصاف شیمیدر می‌رود. شاگردان حمیدرضا کلاه سنگیانی اگر دیدار دوم خود در تهران را هم مانند دیدار نخست با برد تمام کرده بودند، می‌توانستند فردا در حضور تماشاگران شأن پرونده حضور در نیمه نهایی را با صعود به فینال کنار بگذارند اما هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند منجر به این کار شود.

نتایج به دست آمده در دیدارهای اول و دوم نیمه نهایی لیگ بسکتبال و برنامه دیدارهای باقی مانده به این شرح است:

برنامه دیدارهای سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به این شرح است:

دیدارهای اول (شنبه ۲۴ فروردین)
* پتروشیمی بندر امام ۷۵ – نفت آبادان ۷۳
* شیمیدر تهران ۷۳ – شهرداری گرگان ۷۴

دیدارهای دوم (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه)
* پتروشیمی بندر امام ۵۸ – نفت آبادان ۶۸
* شیمیدر تهران ۹۲ – شهرداری گرگان ۶۸

پنجشنبه ۲۹ فروردین
* نفت آبادان- پتروشیمی بندر امام
* شهرداری گرگان- شیمیدر تهران

جمعه ۳۰ فروردین
* نفت آبادان- پتروشیمی بندر امام
* شهرداری گرگان- شیمیدر تهران

در صورتیکه در پایان دیدار چهارم، تکلیف تیم‌ها برای صعودبه فینال مشخص نشده باشد، دیدارهای پنجم تعیین کننده خواهد بود. برنامه این دیدارها به این شرح است:

دوشنبه ۲ اردیبهشت
* پتروشیمی بندر امام – نفت آبادان
* شیمیدر تهران- شهرداری گرگان

کد N2143069

وبگردی