آفتاب
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

محدوده تماس با 115 به اورژانس اعلام می شود

محدوده تماس با 115 به اورژانس اعلام می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پس از انتشار کلیپ تماس کودک 6 ساله اصفهانی با اورژانس، تصمیم گرفتیم در کمتر از یک ماه سرویسی راه اندازی کنیم که وقتی فرد به وسیله موبایل با اورژانس 115 تماس می گیرد، محدوده تماس او به اورژانس اعلام شود.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیر ناظمی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که کودک 6 ساله اصفهانی در تماس با اورژانس برای مادرش، تقاضای کمک دارد و در این شرایط سخت است که نیروی اورژانس منطقه سکونت این چنین تماس ها را شناسایی کند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم محل تماس افراد با اورژانس را به صورت نقطه زنی داشته باشیم، حریم شخصی افراد نقض خواهد شد و به همین خاطر منطقه محل تماس را به اورژانس 115 اعلام می کنیم و امیدواریم که این سرویس زودتر برای اورژانس 115 راه اندازی شود. البته اورژانس خصوصی نیز تقاضای راه اندازی این سرویس را داشته است.
به گزارش ایرنا، چند روز قبل کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن کودک 6 ساله با اورژانس خمینی شهر تماس گرفته و برای مادر خود که قرص خورده تقاضای کمک می کند. در این کلیپ که فقط صدای کودک و مامور اورژانس شنیده می شود، مامور از کودک می خواهد که نشانی دقیق خانه را بدهد و کودک آنچه از نشانی خانه خودشان می داند را به مامور اورژانس می گوید و نیروهای اورژانس به محل اعزام می شوند.
اجتمام*9482*1193
کد N2142713

وبگردی