آفتاب

سومین جشنواره سراسری «هه لپه رکی» بانه آغاز بکار کرد

سومین جشنواره سراسری «هه لپه رکی» بانه آغاز بکار کرد

سنندج - ایرنا - سومین جشنواره سراسری «هه لپه رکی» بانه روز سه شنبه با حضور 16 گروه اجرای کارناوال در سطح شهر را آغاز شد.

دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 48 اثر از استان های مختلف کشور به این جشنواره ارسال شد.
سید احمد توکلی اضافه کرد: از تعداد آثار ارسال شده با رای داوران «فردین یاراحمدی، امید زارعی و محمد محمودی» 16 اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی افزود: گروه های راه یافته از استان های کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی هستند.
دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه گفت: روزهای دوم و سوم جشنواره گروه ها به صورت سالنی و خیابانی با اجرای برنامه باهم رقابت می کند.
توکلی افزود: عبد الکریم سروش، علی رضا اسماعیلی، بهمن حاج امینی، امید زارعی و علی جهانی اعضای هیات داوران مرحله نهایی این دوره از جشنواره هستند.
وی از برگزاری 2 کارگاه آموزشی در این جشنواره خبرداد و تاکید کرد: کارگاه آموزشی بزم های بادینان با تدریس شهاب موسایی و کارگاه بزم های مریوان با تدریس عطا شکیبایی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دراین جشنواره برگزار می شود.
توکلی اضافه کرد:2 پنل تخصصی با موضوع های نمادشناسی و اسطوره در هنر هه لپه رکی با حضور قطب الدین صادقی، علیرضا اسماعیلی،عبدالکریم سروش و امید زارعی برگزار می شود.
دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه یادآورشد: در این جشنواره مقاله با عنوان هه لپه رکی در مریوان هم توسط کریم خاوری و حسین احمدی ارائه می شود.
کارناوال هه لپه رکی با حضور 16 گروه شرکت کننده در سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی در سطح شهر بانه برگزار و در آیین افتتاحیه از سایت جشنواره هم رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بانه و رئیس شورای شهر بانه در افتتاحیه این جشنواره به بیان مطالبی در ارتباط با ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان پرداختند.
9936 / 3034
کد N2142661

وبگردی