آفتاب
به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود

کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود

تهران - ایرنا - همزمان با نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با موضوع بررسی وضعیت مناطق سیل زده کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد که «کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل زده » تشکیل شود.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدعباس صالحی» در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید ،با تقدیر از اقدامات ارزشمند دستگاه ها در زمینه خدمات رسانی به مناطق سیل‌زده، اظهارداشت: در گزارش‌های مطرح شده، دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این مناطق انجام داده اند، اما با توجه به این که دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی هم باید اقدامات شایسته ای داشته باشند نیاز است که هم افزایی وجود داشته باشد تا همه دستگاه ها در یک محل متمرکز نشده و در مناطقی که نیاز بیشتری احساس می شود، خدمت رسانی انجام گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: حیطه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی محض یا حوزه های اجتماعی وجود دارد که دستگاه‌های فرهنگی در آن مسئولیت دارند و باید با هم افزایی در مراحل پیشگیرانه، حین بحران و پسابحران با برنامه ریزی های مختلف ایفای نقش کنند.
صالحی همچنین با تاکید بر ضرورت تعامل میان دستگاهی، برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی، اظهارداشت: کارگروهی با ترکیب نمایندگان دستگاه های ذیربط فرهنگی به منظور مشارکت و همکاری با وزارت کشور با دبیری دبیر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.
وی با اشاره به اقدامات وزارت متبوعش در زمینه حادثه سیل اخیر در مناطقی از کشور، گفت: لازم است روسای سازمان های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقدامات فرهنگی در قبال حادثه سیل در این کارگروه حضور داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این کارگروه به سرعت آغاز به کار کند تا اقدامات هماهنگ فرهنگی با تقسیم کار ملی در مناطق سیل زده صورت گیرد.
عضو کابینه دولت دوازدهم با تقدیر از زحمات دستگاه های مختلف و نیروهای خودجوش و مردمی که به صورت شبانه روزی در این عرصه حضور جهادی و مؤثر داشته اند، گفت: سیل اخیر اگرچه باعث ایجاد خسارت فراوانی در کشور شد، اما در عین حال تراز اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی را به نحو چشمگیری افزایش داد.
در ادامه این نشست هریک از اعضای حاضر گزارشی از فعالیت ها و نحوه مشارکت و همکاری در سیل اخیز به آسیب دیدگان را ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین طی هفته های گذشته در توئیتی با اشاره به اینکه در حال حاضر برف و باران و سیل 25 استان را در برگرفته است، نوشته بود: در این شرایط سخت کنونی کنار هم بودن را بیشتر ترویج کنیم.
صالحی پیشتر نیز در پی وقوع سیل در مناطق شمالی کشورمان، برای کاهش آلام روحی مردم مناطق سیل‌زده دستور ویژه ای صادر کرده بود.
سید عباس صالحی روزهای گذشته نیز به تمامی حوزه های ستادی و استانی این وزارتخانه دستور تولید آثار و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در این مناطق را صادر کرد.
وی همچنین از همراهی و کمک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه برای حضور در این ‌مناطق و دیگر کمک ها و حمایت ها خبر داده بود که از طریق برخی مراکز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.
دیگر معاونت ها و بخش ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانها برای کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم سیل زده و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اعلام آمادگی کرده و از ساعات ابتدایی در حال تلاش هستند.
بارش های سنگین و بی سابقه که از روزهای پایانی سال 97 آغاز شده، باعث وقوع سیل در اغلب نقاط کشور شده است.
درحالی که دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی در روزهای اخیر در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده در استان های گلستان و مازندران بودند. برخی استان های واقع در جنوب و جنوب غرب کشور با این پدیده مواجه شدند به طوری که درشیراز، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر‌احمد و خوزستان عده ای از هموطنان مصدوم شده و یا جان خود را ازدست دادند.
فراهنگ ** 1355 ** 9053
کد N2142614

وبگردی