آفتاب

۴بیمارستان دیگر به کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی مجهز شدند

۴بیمارستان دیگر به کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی مجهز شدند

در نیمه دوم سال ۹۷، کاشی‌های آنتی‌باکتریال یک شرکت دانش بنیان در چهار بیمارستان شهرهای چابهار، خرم‌آباد و سمنان نصب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، چهار بیمارستان در چابهار، خرم‌آباد و سمنان از جمله مراکزی هستند که در شش ماه گذشته از فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال بهره‌مند شده‌اند.

پیش از این نیز کاشی‌های آنتی‌باکتریال در چندین بیمارستان تهران، ایلام، بندرعباس، ارومیه، سیستان و بلوچستان و کرج نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره شرکت تولید کننده این کاشی‌ها گفت: تفاوت قیمت میان کاشی‌های رایج و کاشی‌های آنتی‌باکتریال به عنوان مانعی در مسیر توسعه بازار این محصولات بوده است. اما خوشبختانه با قرار گرفتن کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی در لیست فهرست بها استقبال بیشتری از این محصولات صورت گرفته است. ما امیدواریم که این موضوع موجب شود تا در سال ۱۳۹۸ بازار کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی گسترش بیشتری پیدا کند.

به گفته وی، قرار گرفتن این محصول در فهرست بها برای پیمان‌کاران این امکان را فراهم کرده تا آنها بتوانند از این محصول در پروژه‌های عمرانی دولتی استفاده کنند.

معصومی افزود: تمرکز اصلی ما در سال ۹۸ روی صادرات است. سال گذشته رایزنی‌هایی با شرکت‌هایی در عمان و ترکیه انجام دادیم که در نهایت قراردادی برای اعطا نمایندگی به یک شرکت در ترکیه منعقد شد و این شرکت مراحل اخذ مجوزهای لازم برای واردات کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی از ایران را طی کرد. امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم صادرات قابل توجهی به کشور ترکیه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.

کد N2142466

وبگردی