آفتاب
در بدو ورود به دمشق؛

ظریف اهداف سفر به سوریه را تشریح کرد

ظریف اهداف سفر به سوریه را تشریح کرد

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق، پیگیری پیروزی های میدانی، هماهنگی سیاست های کشورهای منطقه و طراحی برای پیشبرد برنامه گفت و گوها در سوریه به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی های میدانی را از اهداف سفر به دمشق عنوان کرد.

به گزارش ایرنا «محمد جواد ظریف» ظهر امروز سه شنبه در صدر هیاتی سیاسی و در ادامه مشورت ها و رایزنی های مستمر و منظم بین مقامات کشورمان و مقامات سوریه و ترکیه، وارد دمشق شد.
وی در بدو ورود به دمشق درباره سفر خود اظهارداشت: با توجه به تحولات اخیر در منطقه مخصوصا سیاست های خصمانه ایالات متحده که پس از شکست های پیاپی میدانی این کشور و شکست های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه و دنیا شکل گرفته،به خصوص اقدامات غیرقانونی ترامپ در اعلام پذیرش الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی، اعلام پایتختی قدس شریف و بعد از آن اقدام بسیار ابلهانه، غیر قانونی و بی سابقه آمریکایی ها در اعلام سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، نیاز هست که تمام تلاش ها در منطقه برای پیگیری پیروزی های میدانی، هماهنگی سیاست های کشورهای منطقه و همین طور طراحی برای پیشبرد برنامه گفت و گوها در سوریه به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی های میدانی پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: این سفر در این زمینه طراحی شده و در حوزه روابط بین‌الملل هم سفر به ترکیه را خواهیم داشت.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: همینطور گفت و گوهای بین مقامات عالی ایران و سوریه در جهت همکاری های دوجانبه اقتصادی و سایر حوزه‌های مختلف شکل گرفته که نیاز هست امروز پیگیری شود.
ظریف همچنین گفت: هم در ملاقات با جناب آقای بشار اسد و هم در ملاقات با آقای نخست وزیر و هم وزیر امور خارجه و دیگر مقامات سوری این طیف مسائل مختلف بررسی خواهد شد.
وزیر امور خارجه که در صدر هیاتی به دمشق سفر کرده است از سوی فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه مورد استقبال قرار گرفت.
ظریف و همراهان وی با حضور در زینبیه دمشق بارگاه حضرت زینب سلام الله علیها را زیارت کردند.
کد N2142351

وبگردی