آفتاب

محدودیت های خرید بالگرد امداد هوایی ضد بشری است

محدودیت های خرید بالگرد امداد هوایی ضد بشری است

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت برای فعالیت های بشردوستانه و امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی از بالگرد امداد هوایی استفاده می کند، گفت: محدودیت هایی که برخی از کشورها برای خرید این بالگردها ایجاد می کنند، کار ضد بشری است.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، محمودرضا پیروی روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان دفتر هماهنگی و امور بشردوستانه سازمان ملل در تهران (OCHA) با ارائه توضیحاتی در مورد روند امدادرسانی در مناطق سیل زده و اشاره به تاثیر محدودیت ها برای خرید بالگرد توسط جمعیت هلال احمر این مطلب را عنوان کرد.
وی توضیح داد: ما در امدادرسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از سیل اخیر در استان های گلستان، لرستان و خوزستان از هر امکاناتی که داشتیم، استفاده کردیم و از ظرفیت هوایی ارتش و سپاه نیز بهره بردیم ولی اگر می توانستیم بالگردهای بیشتری در ناوگان هوایی داشته باشیم، دستمان برای امدادرسانی بازتر می شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به دریافت محموله های کمک های بین المللی و بشردوستانه از سوی برخی از کشورها افزود: در این حوادث طبیعی جامعه بین المللی هم به ما کمک کرد و کشورهای مختلفی هم حمایت کردند اما ای کاش کانال مالی وجود داشت تا ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند کمک هایشان را ارائه کنند.
پیروی اضافه کرد: کشورهای مختلفی هم قول داده اند کمک های مالی کنند ولی بدون کانال مالی این مساله امکان پذیر نیست. جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از امر سیاسی جدا هستند و نباید این مسائل روی فعالیت های بشردوستانه این نهادهای امدادرسان تاثیر بگذارد؛ بنابراین باید کانال های مالی مجزایی برای هلال احمر وجود داشته باشد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جامعه بین المللی باید به این مساله توجه ویژه ای کند و خارج از اینکه دولت ها چه سیاست هایی دارند باید در نظر داشته باشیم که هلال احمر و صلیب سرخ و اهداف بشردوستی از مسائل سیاسی مستثنی هستند.
در این دیدار امیرحسین برمکی و عبدالحق امیری، نمایندگان دفتر هماهنگی و امور بشردوستانه سازمان ملل در تهران (OCHA) با حضور در دفتر دبیرکل جمعیت هلال احمر در مورد سیلاب های اخیر در کشور و بررسی و شیوه کمک رسانی و همکاری بین المللی در این زمینه بحث و گفت و گو کردند.
اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگیUnity و جهان شمولی Universality است.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
اجتمام**7029*1834
کد N2142258

وبگردی