آفتاب
رئیس حوزه هنری :

هفته هنر انقلاب فرصتی برای تعیین برنامه های آینده است

هفته هنر انقلاب فرصتی برای تعیین برنامه های آینده است

تهران - ایرنا - رئیس حوزه هنری ،هفته هنر انقلاب را فرصتی برای نگاه به گذشته هنر خود عنوان کرد تا بدین طریق برای آینده برنامه های خود را مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، «محسن مومنی شریف» عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب در حوزه هنری با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد بزرگ ،از هنرمندان انقلابی برای حضور جدی در این رویداد قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه تنوع نامزدهای هنرمند انقلاب نشان دهنده اتفاق های بزرگ در عرصه های فرهنگی است ، اظهارداشت: برای مثال در حوزه کتاب شاهد فروش کتاب خاطرات صغیرخانم با تیراژ صدهزار و همچنین در حوزه شعر توانستیم به نیم میلیون فروش برسیم.
وی ادامه داد: در هنرهای تجسمی نیز در رویدادهای مختلف حضور پرثمر را در عرصه ها و زمینه های گوناگون شاهد هستیم.
رئیس حوزه هنری با اشاره به حضور هنرمندان انقلاب در فضای فرهنگی کشور ،گفت: در حوزه نمایش شاهد پیشرفت بودیم و توانستیم تئاتر مساجد را فعال کنیم.
مومنی شریف خاطرنشان کرد به دنبال این موضوع سال گذشته نمایش ما در سوریه با استقبال گسترده ای روبرو شد که نشان دهنده تاثیر در جهان اسلام است.
وی ادامه داد: در حوزه سینمای داستانی علیرغم فیلم های که باشان کشور مغایر است توانستیم با فیلم به وقت شام خاتمی کیا مخاطبان بسیاری جذب کنیم و در حوزه مستند فیلمسازان با شهامت توانستند ضمن رعایت استانداردها کارهای اغنایی انجام دهند.
مومنی شریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل اخیر در مناطقی از کشور ،ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان از این واقعه ،گفت: اهالی فرهنگ و هنر با حضور در صحنه همگام با دیگر اقشار مختلف مردم نشان دادند در شرایط سخت کنار ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا ، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب عصر دوشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و قلم در سالن سوره حوزه هنری با معرفی چهره سال هنر انقلاب و همچنین معرفی یک رویداد فرهنگی هنر انقلاب به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ ** 9031 ** 1355
کد N2141627

وبگردی