آفتاب

رونمایی از کتاب‌هایی درباره فقه و حکمت

رونمایی از کتاب‌هایی درباره فقه و حکمت

کتاب‌های «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» تألیف محمدمهدی خواجه‌پور و احمد توکلی و «حکمت در آثار ابن مقفع» تألیف مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی در دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی خواجه‌پور، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد، در این مراسم رونمایی که با حضور جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد، بر اهمیت تألیف و چاپ کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» در موضوع خانواده تاکید کرد.

او گفت: این کتاب به دو اصل مهم استوار است؛ اول بحث خانواده به معنای عام و دوم رویکرد آن به جامعیت قرآن کریم و بیانگر این مهم است که هر آن‌چه در زندگی انسان‌ها نیاز است در قران بدان اشاره شده است.

وی ویژگی دیگر این کتاب را کمتر پرداختن به روایات ذکر کرد و افزود: این ویژگی نیز نشان می‌دهد که هر آن‌چه را  برای اصل زندگی در خانواده‌ها لازم و ضروری است می‌توان در قران کریم یافت.

خواجه‌پور در بخشی از سخنانش نیز متذکر شد: موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابلیت چاپ داشته باشد و بتوان از آن‌ها در مسیر تحکیم اسلام، دین و خانواده استفاده کرد.

کتاب «حکمت در آثار ابن مقفع» دومین کتابی بود که در این مراسم رونمایی شد. در این کتاب جملات حکمت‌آمیز عبدالله بن مقفع یکی از نویسندگان و مترجمان اواخر دوره اموی و اوایل دوره عباسی آورده شده است.

این کتاب دارای پنج فصل است که فصل اول در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی، ادبی و اقتصادی دوران زندگی ابن مقفع است. فصل دوم به زندگی، اندیشه‌ها و احوال ابن مقفع پرداخته و مقام و جایگاه این نویسنده را تبیین کرده است.

فصل سوم این کتاب به آثار تألیف و ترجمه‌شده ابن مقفع پرداخته، در فصل چهارم، معنای حکمت توضیح داده شده و در فصل آخر که اصلی‌ترین فصل کتاب است نیز بررسی، تبیین، ترجمه و تحلیل حکمت‌های عبدالله بن مقفع آورده شده است.

انتهای پیام

کد N2141535

وبگردی