آفتاب

اروپا به حرف آمریکا در عدم استفاده از ۵جی هوآوی گوش می‌دهد؟

اروپا به حرف آمریکا در عدم استفاده از ۵جی هوآوی گوش می‌دهد؟

آمریکا با ارسال نماینده ویژه به کشورهای اروپایی سعی کرده است خطرات استفاده از ابزار فناورانه هوآوی در بخش ۵جی را گوشزد کند.

اما رگلاتور آلمانی  Bundesnetzagentur به ریاست «یوخن هومان» دیروز در مصاحبه با فایننشیال تایمز اعلام کرد هوآوی می‌تواند در ساخت و توسعه شبکه ۵جی آلمان مشارکت کند و منعی قانونی برایش درنظرگرفته نشده و اگر چنین ممنوعیت به وجود بیاید، شبکه ارتباطاتی دچار مشکل خواهد شد.{لینک}

بدین ترتیب آلمان به‌عنوان قدرت تأثیرگذار در اتحادیه رسماً مخالفت خود را با درخواست آمریکا مبنی بر تحریم هوآوی رد کرده است و اعلام کرده که ۵ جی چینی جاسوسی نیست!

ترامپ خیلی سعی کرده است این نکته را در میان متحدان خود جا بیندازد که چین قصد جاسوسی از طریق ۵ جی را دارد اما ظاهراً گوش آلمان‌ها به این دروغ‌ها بدهکار نیست.

هرچند برخی متحدان آمریکا مانند استرالیا و نیوزیلند سعی کرده‌اند حرف آمریکا را گوش دهند، اما با حرکتی که آلمان کرده، بعدی است اروپا پشت آمریکا دربیاید.

بیش از ۵.۲ میلیارد یورو توسط کنسرسیوم آلمانی و چینی روی زیرساخت ۵جی سرمایه‌گذاری می‌شود تا نسل پنجم زودتر اجرایی شود.

هلند نیز گروه ویژه‌ای بدین منظور ایجاد کرده که تا آخر ماه «می» ‌گزارش نهایی خود درباره خطرناک بودن یا نبودن هوآوی را منتشر کند.

احتمال زیاد این گروه نیز به تبعیت از آلمان منعی برای هوآوی ایجاد نخواهد کرد و بدین ترتیب آمریکا در مبارزه با هوآوی تنها خواهد ماند.

۵۶۵۶

کد N2141423

وبگردی