آفتاب

دلایل آماده‌تر بودن نمایشگاه کتاب از دوره‌های قبل

دلایل آماده‌تر بودن نمایشگاه کتاب از دوره‌های قبل

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها و اظهارنظرها، امور اجرایی و کار آماده‌سازی نمایشگاه کتاب در این دوره با سرعت بیشتری در حال انجام است.

مهدی اسماعیلی راد - معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران - درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، با توجه به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلای تهران تا شامگاه یکشنبه ۲۵ فروردین و نیز حدود ۱۰ روز زودتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب (از ۴ اردیبهشت) به‌دلیل بحث تقارن با ماه مبارک رمضان، به ایسنا گفت: دلایل متعددی موجب شده که امور نمایشگاه کتاب تهران در این دوره با نظم و سرعت بیشتری پیش برود.

او افزود: خوشبختانه در این دوره بخش زیادی از فضای نمایشگاه با همکاری مجموعه مصلای امام (ره)، در مکان‌های مسقف برپا می‌شود و ستاد اجرایی وقت و انرژی کمتری را برای برپایی چادرهای نمایشگاهی صرف کرده که این موضوع در آماده‌تر شدن نمایشگاه از نظر زمانی نسبت به دوره‌های قبل مؤثر بوده است.

اسماعیلی راد در تشریح وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه گفت: از اواسط اسفندماه ستاد اجرایی نمایشگاه در مصلی مستقر بوده و در حال حاضر همه بخش‌ها و کمیته‌ها در محل برگزاری نمایشگاه مستقر شده‌اند. درواقع این نخستین‌بار است که کمیته‌ها و بخش‌ها ۱۰ روز پیش از آغاز نمایشگاه استقرار کامل یافته‌اند.

او اظهار کرد: حدود نیمی از فضای شبستان اصلی غرفه‌بندی شده و غرفه‌بندی در نیم دیگر که به دلیل برگزاری مسابقات قرآن کریم امکان غرفه‌بندی نداشت هم آغاز شده و به سرعت در حال انجام است. در بخش‌ها و سالن‌های دیگر هم غرفه‌بندی‌ها انجام شده یا در حال انجام است.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران همچنین گفت: همه محموله‌های ناشران خارجی نیز وارد و امور گمرکی آن‌ها انجام شده که این هم قابل توجه است.

اسماعیلی راد در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل سرعت بیشتر انجام امور نمایشگاه در این دوره که شاید مهمترین دلیل هم باشد، همدلی بسیار خوبی است که در میان مدیران و برگزارکنندگان نمایشگاه ایجاد شده است. این همدلی از آن جهت در سرعت انجام امور اجرایی نمایشگاه اهمیت دارد که همه اجزای کار در این رویداد به هم وابسته هستند و به همین دلیل وفاق و همدلی موجب شده تا کارها در همه بخش‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و پیش برود. همین امر موجب شده بود که دوستان ما در ستاد اجرایی در ایام تعطیلات نوروز در محل مصلای امام خمینی (ره) حاضر باشند و کارها را پیش ببرند.

معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سپس به ساختار نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ساختار نمایشگاه در این دوره با تغییرات مثبتی همراه بود، تعدادی از کمیته‌ها و بخش‌ها که از نظر کاری و وظیفه‌ای به هم شباهت داشتند در هم ادغام شدند و ما با ساختار چابک‌تری همراه هستیم که این موضوع نیز در افزایش سرعت انجام امور اجرایی مؤثر بوده است.

او افزود: همکاری جدی‌تر و همراهی مستمر دوستان ما در شهرداری تهران هم در آماده‌تر شدن نمایشگاه بسیار مؤثر بوده است.

اسماعیلی راد در پایان اظهار کرد: بر این اساس، به طور کل با اطمینان خاطر اعلام می‌کنم که کارهای نمایشگاه کتاب تهران طبق جدول زمان‌بندی و حتی در بعضی موارد جلوتر از تقویم کاری در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N2141380

وبگردی