آفتاب
هندبال ساحلی یک قدم تا المپیک؛

افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم/ دریافت مشاوره از مربی«برزیلی»

افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم/ دریافت مشاوره از مربی«برزیلی»

رئیس کمیته هندبال ساحلی ضمن ارائه برنامه‌های حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا از دریافت برنامه و مشاوره از سرمربی برزیلی این رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از برنامه‌های مهم فدراسیون هندبال کشورمان در سال ۹۸ حضور تیم هندبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی است. در چند سال گذشته تنها تیم هندبالی که توانست به موفقیت‌هایی دست یابد تیم هندبال ساحلی مردان بود. کار این رشته امسال سخت‌تر است چرا که هندبال ساحلی در آسیا طرفداران بیشتری پیدا کرده و همین مسئله باعث افزایش تعداد تیم‌ها در مسابقات قاره‌ای شده است. از سوی دیگر رقابت‌های قهرمانی آسیای امسال این رشته برای همه تیم‌ها مهم است. تیم اول جواز حضور در اولین دوره بازی‌های ساحلی جهان و سه تیم برتر مجوز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را به دست خواهند آورد.

حسن افتخاری رئیس کمیته هندبال ساحلی فدراسیون در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های این رشته به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۹ گفت: با هدف آماده سازی بهتر تیم ملی اردوهای خود را از سال قبل آغاز کردیم. پیش از سال سه مرحله اردوی تدارکاتی داشتیم و اولین مرحله اردو در سال جدید نیز از چند روز آینده در چهار منطقه کشور آغاز می‌شود تا در نهایت بتوانیم با نزدیک شدن به مسابقات بهترین‌ها را در ترکیب اصلی تیم قرار دهیم.

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیای ساحلی در سال ۲۰۱۹ در خردادماه و در چین برگزار خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا سکوی کسب شده در دوره قبل را حفظ کنیم. کار سخت‌تر از قبل است چرا که کشورهای آسیایی اقبال بیشتری به این رشته پیدا کرده اند و همین باعث شده تا تعداد تیم‌ها نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شود.

مربی تیم هندبال ساحلی کشورمان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات متفاوت‌تر از دوره‌های قبل است چرا که تیم قهرمان جواز حضور در اولین دوره بازی‌های ساحلی جهان (۲۰۱۹- آمریکا) و سه تیم اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی جهان (۲۰۲۰- ایتالیا) را کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع اگر در زیر ساخت‌ها بهتر کار کنیم، می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری در این رشته دست پیدا کنیم، گفت: قرار است هندبال ساحلی در المپیک ۲۰۲۲ جوانان در سنگال برگزار شود و ما قصد داریم در این رویداد شرکت کنیم. به همین دلیل کار را برای پسران نونهال از سال ۹۷ و بعد از برگزاری المپیاد ایرانیان شروع کرده‌ایم. این رقابت‌ها فرصت خوبی بود تا استعدادهای این رشته کشف شوند. مطمئن هستیم که با برنامه ریزی و توجه بیشتر و همکاری اسپانسرها می‌توانیم کار را در استان‌ها توسعه دهیم.

افتخاری بیان داشت: همین طور باید بتوانیم مسابقات باشگاهی این رشته را مداوم تر برگزار کنیم. هندبال ساحلی جذابیت بیشتری نسبت به دیگر رشته‌های توپی ساحلی دارد و به همین دلیل پیشنهاد شده که این رشته به بازی‌های المپیک تابستانی اضافه شود. در این صورت این مسئله می‌تواند عامل رشد و توسعه این رشته باشد.

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون هندبال افزود: ما در شرایط فعلی نمی‌توانیم از حضور مربی خارجی بهره ببریم اما تلاش کردیم تا از یک مشاور خوب استفاده کنیم. «آنتونیو» مربی تیم هندبال ساحلی برزیل سال قبل برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران آمد. این فرصت خوبی بود برای ما و از آن هم استفاده کردیم. ما از وی برنامه تمرین و مشاوره فنی می‌گیریم.

کد N2140869

وبگردی