آفتاب
دبیرستاد حقوق بشر:

آمریکا سیاه چاله حقوق بشر است

آمریکا سیاه چاله حقوق بشر است

تهران- ایرنا- دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از آمریکا و هم پیمانانش به عنوان سیاه چاله حقوق بشر یاد کرد که همواره تهاجم های وسیعی را علیه ایران ساماندهی می کنند.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، محمدجواد لاریجانی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با سفیر جمهوری سوریه گفت: کشور‌هایی که خود سیاه چاله حقوق بشر هستند با هرزه گویی‌های فراوان، حرف‌های مختلف و تهاجمات وسیعی را علیه ایران ساماندهی می‌کنند. همواره در صحنه بین المللی با درس‌هایی که حضرت امام راحل در همان دهه اول انقلاب به ما آموختند هیچ فرصتی را برای دفاع از حق از دست نمی‌دهیم.
وی درباره موضوع های مطرح شده با سفیر سوریه گفت: موضوع اصلی بحث ما راجع به مسئله اشغال بلندی‌های جولان و ادعای آمریکا مبنی بر اینکه این بلندی‌ها را به خاک رژیم صهیونیستی ملحق کنند، بود. همچنین در این جلسه زمینه‌های مختلفی که باید با این نظر و با این حرکت بخصوص در حوزه بین الملل و به ویژه در امر حقوق بشر مقابله کرد، بررسی شد.
لاریجانی افزود: البته این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی از جهات مختلف قابل پیگرد است، در زمینه حقوق بشر ما باید توجه کنیم که هزاران نفر از مردم سوریه در این ارتفاعات در حال زندگی هستند و رژیم صهیونیستی دارد تابعیت بسیار تحمیلی و تحقیرآمیزی را به آنها تحمیل می‌کند و آنها را عملا شهروندان درجه دو و محروم از حقوق شهروندی می‌کند.
وی اضافه کرد: این کاری است که بر خلاف تعهدات مختلف سازمان ملل و قرار‌ها و اسناد پایه‌ای حقوق بشر است و این همکاری‌های بین ایران و سوریه وسعت پیدا خواهد کرد. البته ایران در بین کشور‌های جهان اسلام بیشترین تجربه را در امر حقوق بشر دارد و ما کارشناسان و محققان بسیار خوبی را در این زمینه داریم.
دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: ما این امکانات و اعتقادات خود را با دوستان سوری و کسانی که موافق این موضع هستند پیگیری خواهیم کرد. البته آن چیزی که در سوریه اتفاق افتاد یک توفیق عظیم برای دکترین مقاومت بود و حضرت امام راحل پایه گذار این دکترین بودند. در اینجا فقط مساله شکست داعش مطرح نیست، چون داعش یک مظهری بود از تروریسم بدون مرز و خشونت از تفکر آمریکا و غربی‌ها.
وی افزود: باید آن چیزی که در سوریه و عراق اتفاق افتاده است را فتح‌الفتوح قرن 21 دانست و عصبانیت دشمن هم دقیقا به همین خاطر است. اینکه سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام می‌کند، حکایت از غلیان خشم آنها از این شکست دارد، چون سپاه در این فتح الفتوح نقش عمده‌ای داشته است.
لاریجانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی پشتوانه بدون منت جهان اسلام است. ما با سوریه بحث‌های زیادی بخصوص در همکاری‌های علمی و بین المللی داریم و این مسیر به خوبی به پیش خواهد رفت و پیام ما به برادران خود در سوریه این است که نظام مدنی معقولی را به سرعت شکل دهند و ساختارهایشان را بسازند.
عدنان محمود سفیر جمهوری سوریه عصر امروز با لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
اجتمام*1003*1193
کد N2140495

وبگردی