آفتاب
سازمان غذا و دارو:

نظارت بر مکمل ها تشدید می شود

نظارت بر مکمل ها تشدید می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اداره ای مستقل برای نظارت تولید وعرضه مکمل ها ایجاد شده و نظارت بر آنها تقویت و تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهناز خانوی روز یکشنبه در نشست خبری هفتمین همایش مکمل های ورزشی افزود: گمرک و سازمان استاندارد بر ماده اولیه مکمل ها نظارت داشتند اما سازمان غذا و دارو نیز به این عرصه ورود کرده است.
وی تاکید کرد: اگر قرار است ماده اولیه ای برای مکمل وارد شود باید از بهترین منابع باشد. این مساله سیاست سازمانی است.

* تهدید مدیرکل فرآورده های طبیعی در بازرسی کوچه مروی
مدیرکل اداره‌ فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر فروش مکمل قاچاق در مروی گفت: این سازمان، توانمندی و حیطه مسئولیت خاص دارد.
خانوی افزود: بازرسان سازمان غذا و دارو در بازرسی از مناطق مختلف برای مکمل قاچاق به خیابان مروی رسیدند.
وی ادامه داد: از زمانی که بازرسان وارد مروی شدند تلفن من مرتبا زنگ زد و افرادی شروع به توهین و تهدید کردند. گویا شماره تلفن مسئولان غذا و دارو بر سر کوچه مروی نصب شده است.
مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اضافه کرد: به محض ورود بازرسان، تمام پاساژها بسته شدند و جلوی هر مغازه پسربچه ای حدود 12 سال نشسته بود و در مواردی که موفق به ورود به مغازه ها و صورت جلسه مکمل ها می شدیم، صاحب مغازه می گفت به من ربطی ندارد، هر جنس قاچاقی که اینجاست این بچه آورده است و طرف ما، یک کودک می شد.
وی تاکید کرد: بهترین روش مقابله با مکمل قاچاق، توجه به برچسب اصالت است.

* مکمل های تغذیه ای 8 هزار میلیارد تومان فروش داشت
مدیرکل اداره‌ فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته به رغم تغییرات نرخ ارز و مشکلات متعدد، سال خوبی برای تولیدکنندگان مکمل بود که دلیل آن، سیاست گذاری های سازمان غذا و دارو، اطلاع رسانی دقیق و همت تولید کنندگان بوده است.
خانوی با بیان اینکه واردات مکمل های تغذیه ای در سال 97 تقریبا نصف سال 96 است، خاطرنشان کرد: واردات مکمل ها در سال 97 به 100 میلیون دلار هم نرسید. واردات ماده اولیه مکمل ها نسبت به سال 95، بیشتر از دو برابر شده است.
وی تصریح کرد: این مساله به آن معنا است که واردکنندگان به سمت تولید هدایت شده اند و 1500 میلیارد ریال واردات ماده اولیه مکمل ها داشته ایم و امسال نیز سال خوبی برای مکمل ها خواهیم داشت.
خانوی در بخش دیگری از سخنان خود به قاچاق مکمل ها اشاره کرد و گفت: فروش و تبلیغ مکمل ها از طریق سایت و پیامک ممنوع است و باید از طریق سایت رسمی داروخانه های معتبر انجام شود.
اجتمام*9185*1095*1193
کد N2140449

وبگردی