آفتاب

محیط زیستی سالم در سایه روابط اخلاقی انسان‌ها و محیط پیرامون

محیط زیستی سالم در سایه روابط اخلاقی انسان‌ها و محیط پیرامون

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای داشتن محیط زیستی سالم، علاوه بر استفاده از روش‌های مهندسی محیط‌زیست، نیازمند برقراری روابط اخلاقی بین انسان‌ها و محیط پیرامون آن‌ها هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، آرش یوسفی افزود: در عصر جدید و دوران صنعتی و پس از آن، محیط‌زیست به دلیل تهدیدهای مختلف بشری با مخاطرات زیادی روبرو شده که سلامت انسان‌ها و بقا را در کره خاکی تهدید می‌کند و در این بین، توجه عمومی به رعایت اخلاق محیط زیستی راهگشای کاهش این مخاطرات خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس، نخستین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال 98 به موضوع «اخلاق و محیط‌زیست» اختصاص یافت که در قالب سی و چهارمین زنگ آموزش کارکنان این سازمان، روز دوشنبه 26 فروردین از ساعت 9 در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست به اجرا درمی‌آید.
مدیرکل دفتر آموزش سازمان محیط‌زیست گفت: در این برنامه آموزشی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر نقویان، مبحث «اخلاق و محیط‌زیست» را تشریح می‌کند و می‌کوشد با استفاده از منابع فقهی و فلسفی، اصول و مبانی اخلاق محیط زیستی را برای علاقه‌مندان تبیین کند.
شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن‌ها، خشک شدن تالاب‌ها و ژینایی رودخانه‌ها، درس‌های محیط زیستی زلزله‌ها و بررسی مسائل زیست‌محیطی دریای خزر برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط‌زیست بود که تاکنون برگزار شده است.
علمی 9014** 1055
کد N2140419

وبگردی