آفتاب
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور مطرح کرد؛

فعالیت ۱۶۰۰ مددکار برای کاهش حوادث اجتماعی مناطق سیل زده

فعالیت ۱۶۰۰ مددکار برای کاهش حوادث اجتماعی مناطق سیل زده

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: ۱۶۰۰ مددکار، مشاور و روانشناس، تلاش خواهند کرد تا حوادث اجتماعی مناطق سیل‌زده را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم‌وندی، صبح یکشنبه در صد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت کشور و شورای اجتماعی در حادثه سیل در استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: بحث حوادث اخیری که در کشور رخ داده است (وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور) را در شورای اجتماعی امروز از بُعد اجتماعی بررسی کردیم. درست است که بارش‌های باران، نقاط قوتی دارد اما باید به ابعاد اجتماعی و تأثیری که بر روی ساکنین آن استان‌ها دارد هم بپردازیم.

وی افزود: حادثه اخیر موجب همبستگی ملی در کشور شده است و شاهد تجلی روحیه ایثارگری در بین مردم هستیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به وضعیت زندگی ساکنان استان‌های سیل‌زده گفت: خساراتی که بر اثر سیل بر افراد وارد شد، موجب شد که اکثر افراد مهاجرت کنند یا اینکه مجبور به کوچ شوند و این امر موجب آسیب‌های مختلفی می‌شود.

رستم‌وندی تصریح کرد: از ابتدای حادثه، دستگاه‌های مختلفی در امور امدادی، نجاتی و … مداخله کرده‌اند که پنج دستگاه مهم در زمینه سلامت و مددکاری شامل وزارت بهداشت، بهزیستی، کمیته امداد، هلال‌احمر و اورژانس اجتماعی هستند.

وی با اشاره به جزئیات خدمات این پنج دستگاه گفت: ۱۶۰۰ مددکار، مشاور و روانشناس از سوی این پنج دستگاه به خدمت گرفته می‌شوند تا حوادث اجتماعی حاصل از سیل را در استان‌های سیل‌زده کاهش دهیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در استان خوزستان در ۱۰ شهر عمده، مددکاران و مشاوران ما به طور فعال حضور دارند و با حوادث احتمالی ایجاد شده، مقابله می‌کنند.

رستم‌وندی با اشاره به حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در مناطق سیل‌زده گفت: گام دوم در این حادثه، ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) بوده است. تاکنون ۳۵۰ تشکل یا همان سازمان مردم‌نهاد به طور ویژه در مناطق سیل‌زده فعالیت داشته‌اند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: در این حادثه برنامه‌ریزی منسجم‌تر و هماهنگی بیشتری را نسبت به حوادث دیگر مانند زلزله سرپل‌ذهاب و … هم در سطح ملی و هم در سطح استان داشتیم.

وی در پایان گفت: کمیته‌ای تشکیل شده است تا در این حادثه برآورد خسارت کند و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده را در دستور کار خود داشته باشد. همچنین وظیفه این کمیته است که بر رفتار و عملکرد تمامی افراد که در منطقه حضور دارند و در حال خدمتگزاری هستند، نظارت کامل داشته باشد تا جدا از بُعد اقتصادی و حمایت‌های مالی، در زمینه اجتماعی هم کمبودی نداشته باشیم.

کد N2140291

وبگردی