آفتاب
مقام مسئول در کانون‌های مساجد:

اسکان 13هزار نفر از سیل‌زدگان در کانون‌های مساجد

اسکان 13هزار نفر از سیل‌زدگان در کانون‌های مساجد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اسکان 13 هزارنفر از سیل‌زدگان در این کانون‌ها خبر داد و گفت: اقدامات خودجوش جوانان مسجدی در همراهی و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: سیل اخیر، به رغم ویرانگر بودن، موجی از همدلی، مهربانی و همراهی ملت غیور ایران را برای تسکین آلام آسیب دیدگان در استان های خوزستان، گلستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به راه انداخت.
وی افزود: بهاری تحول آفرین که از نهاد انسان های پاک سرشت برخواسته و باز هم مساجد به عنوان قلب تپنده در این سیل مهر آفرین و انسان دوستانه در جمع آوری کمک های مردمی و یاری رساندن به هموطنان سیل زده از همان ساعات اولیه خوش درخشید.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن ارائه آماری از ارزیابی های میدانی از میزان خسارات وارده به مساجد و کانون های مساجد سیل زده، درباره اقدامات خیرخواهانه و خودجوش جوانان مسجدی را در همراهی و یاری رساندن به آسیب دیدگان این بلای طبیعی شرح داد.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط بحرانی آسیب دیدگان این حادثه تلخ و در راستای پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک رسانی به سیل زدگان، فراخوان عمومی از سراسر کشور مبنی بر یاری رساندن به هموطنان سیل زده و ارزیابی میزان خسارات وارده با تماس تلفنی در همان ساعات اولیه وقوع سیل در دستور کار مدیران استان های آسیب دیده قرار گرفت.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: در راستای ساماندهی و سازماندهی هدفمند کمک رسانی به سیل زدگان، کمیته خدمات رسانی کانون های فرهنگی هنری مساجد به سیل زدگان در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تشکیل و مکاتبه با استان های سیل زده برای بررسی میزان خسارت و برآورد حجم خسارات وارده به مساجد و کتابخانه ها وکانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت که در ارزیابی اولیه میزان خسارت 54 باب در استان گلستان و 38 باب در استان لرستان اعلام شد.

** ساماندهی بیش از 8 موکب مردمی اربعین
حجت الاسلام ارزانی در ادامه از ساماندهی بیش از 8 موکب مردمی اربعین برای استقرار در مناطق سیل زده خبر داد و اظهار داشت: موکب های مردمی برای ارائه خدمات؛ از قبیل پخت غذای گرم، اسکان موقت و ارائه اقلام جمع آوری شده غذایی، گرمایشی و بهداشتی به ترتیب 4 موکب در استان خوزستان، یک موکب در لرستان، 2 موکب در گلستان و یک موکب در ایلام دایر شد.

** اختصاص یک روز حقوقو اعزام خبرنگاران
در اقدامی انسان دوستانه یک روز حقوق 428 نفر از پرسنل ستادی و استانی به صورت داوطلبانه به مناطق سیل زده اختصاص یافت و با اعزام 32 خبرنگار از خبرگزاری شبستان به این مناطق 857 عنوان خبر و گزارش در راستای اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه از کمک های مردمی به ویژه در مناطق سیل زده، تا این لحظه تهیه و منعکس شد.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1355 **
کد N2140182

وبگردی