آفتاب

ارزیابی ۵۷۰ خانه روستایی رانش دیده کالپوش سمنان

ارزیابی ۵۷۰ خانه روستایی رانش دیده کالپوش سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: تاکنون از ۵۷۰ خانه روستایی در روستای حسین آباد کالپوش که در معرض خطر رانش زمین هستند بازدید شده است.

منوچهر فخری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: رانش زمین در بخشی از این روستا به تعدادی از خانه‌های روستایی خسارت وارد کرده است و تا امروز ۵۷۰ خانه در منطقه رانشی روستا توسط تیم‌های کارشناسی سازمان مدیریت بحران بازدید شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۵۰ خانه روستایی کالپوش که در معرض خطر بوده و یا آسیب دیده اند باید تخلیه شوند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ خانه روستایی تخلیه شده و تعداد خانه‌های باقیمانده نیز حتماً باید تخلیه شوند.

معاون عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: تیم‌های تخصصی از سازمان زمین شناسی و وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای سمنان روزانه در منطقه حضور دارند و آزمایش‌های خاک و بررسی‌های لازم در خصوص پایداری سد کالپوش را انجام می‌دهند و نتایج به اطلاع مردم و اهالی روستا خواهد رسید.

فخری با اشاره به آسیب دیدن برخی منازل مسکونی، اماکن ورزشی و ساختمان‌های اداری مانند دهیاری حسین آباد و … اظهار داشت: در گذشته بدون انجام اقدامات کارشناسی و بهره مندی از نظر متخصصان، اقدام به انجام ساخت و ساز اماکن اداری در منطقه رانشی شده بود که امروز آسیب جدی دیده اند که این مسئله بررسی و پیگیری حقوقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحران کالپوش و از ابتدای امر، همه مسئولین در خدمت مردم بودند، افزود: احساسات مردم را درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم، همه مسئولین استان و شهرستان در کنار یکدیگر برای ساماندهی مسائل و حل مشکلات مردم منطقه تلاش خواهند کرد و می‌کوشیم که خسارت اهالی به سرعت جبران خواهد شد.


انتهای پیام

کد N2140006

وبگردی