آفتاب

اهتمام جمهوری اسلامی به رشد و عرضه استعداد قرآنی بانوان ستودنی است

اهتمام جمهوری اسلامی به رشد و عرضه استعداد قرآنی بانوان ستودنی است

دمترنیکو با ابراز شگفتی از سطح فعالیت‌های قرآنی بانوان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: میزبانی و فرصت سازی جمهوری اسلامی ایران برای عرضه استعداد بانوان فعال قرآنی از طریق مسابقات بین المللی قابل تقدیر است.

«ایلینا دمترنیکو»، نماینده روسیه در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در گفتگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های قرآنی زنان در کشورش، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روسیه کشور عرب زبان و مسلمان نیست اما در مرکز اسلامی معلمان قرآن در سطح کیفی بالایی به علاقمندان آموزش می‌دهند و این یک فرصت خوب برای عموم علاقه‌مندان است تا قرآن را حتی در بالاترین سطح از نظر تجوید و تلفظ فرا گرفته و حفظ کنند.

وی درباره میزان آشنایی‌اش از فعالیت‌های قرآنی بانوان در ایران پیش از حضور در این رقابت‌ها، بیان کرد: من تا پیش از این نمی‌دانستم بانوان ایرانی در چنین سطح از علاقمندی و کیفیت، فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنند اما اکنون که از نزدیک شاهد توانمندی شأن بودم، شگفت زده شدم به گونه‌ای که در مقایسه با دیگر کشورها و مسابقات، سطح رقابت‌ها و نیز توان قرآنی بانوان ایران را بسیار بالاتر و متفاوت دیدم.

دمترنیکو با تقدیر از میزبانی و فرصت سازی جمهوری اسلامی ایران برای عرضه استعداد بانوان فعال قرآنی از طریق مسابقات بین‌المللی، ابراز کرد: آرزو می‌کنم همه دختران و زنان مسلمان در کل دنیا نسبت به حفظ قرآن اقدام و برای آن تلاش کنند. تدریس قرآن به دختران و زنان مسلمان آرزوی دیگر من در این عرصه است.

نماینده روسیه در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان اضافه کرد: امیدوارم علی رغم مشغله‌های بسیار زندگی امروز، همه مسلمانان وقتی را برای آموزش و حفظ قرآن اختصاص دهند و نسبت به این امر مهم و اثرگذار اهتمام داشته باشند.

وی درباره تأثیر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بر تعامل و تبادل تجارب و اطلاعات بانوان جهان اسلام، تاکید کرد: این رقابت‌ها باعث می‌شود حافظان قرآن در یک مکان حضور یافته و با توانمندی یکدیگر آشنا شده و تعامل داشته باشند که این برای ما بسیار مفید است.

انتهای پپام

کد N2139996

وبگردی