آفتاب

اصفهان معین استان های خوزستان و لرستان برای خدمات بهداشتی شد

اصفهان معین استان های خوزستان و لرستان برای خدمات بهداشتی شد

اصفهان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دانشگاه به عنوان معین استان های سیل زده لرستان و خوزستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انتخاب شده است.

کمال حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بر اساس تقسیم بندی مدیریت بحران استان خوزستان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه غرب شهر اهواز تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسوولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اصفهان برای ارزیابی وضعیت و ارائه خدمات به مناطق سیل زده اعزام شده اند، ادامه داد: رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان نیز به عنوان نماینده دانشگاه در آنجا مستقر شده است.
حیدری با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در اهواز با توجه به اعلام نیاز مسوولان این شهر صورت می گیرد، تصریح کرد: 20 تیم خدمات بهداشتی و درمانی در اصفهان آموزش های لازم را از قبل دیده اند و آماده ارائه هرگونه خدمات در اهواز هستند.
رییس مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: اهواز بیشتر با مشکل آب گرفتگی و ترکیب شدن آب با فاضلاب مواجه است به همین دلیل باید اقدام های لازم برای پیشگیری و آموزش وضعیت بهداشت محیط و بیماری های عفونی انجام شود.
حیدری همچنین با اشاره به کمک ها و خدماتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت این استان به مناطق سیل زده لرستان ارائه شده است، گفت: به دستور وزارت بهداشت، ایجاد 17 خانه بهداشت در لرستان به مرکز بهداشت اصفهان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه مقرر است این خانه های بهداشت با 34 کانکس و 17 سرویس بهداشتی ایجاد شود، افزود: بازدیدهای لازم برای ایجاد این خانه ها و استقرار در سکوهای مورد نظر در لرستان صورت گرفته است و به زودی کار اجرایی آنها آغاز می شود.
حیدری ادامه داد: اقلامی مانند سه هزار قوطی شیر خشک، چهار هزار و 500 واحد غذاهای کمکی برای نوزادان، هفت دستگاه موتور برق، 25 چشمه دستشویی و حمام، انواع مکمل های دارویی، 2 کامیون اقلام بهداشتی و یک کامیون خوراکی و آب معدنی از اصفهان به این استان ها ارسال شده است.
رییس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پنج واحد مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و پنج دستگاه خودروی شاسی بلند از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خوزستان اعزام شد.
حیدری مدیریت و ساماندهی در توزیع کمک های مردمی برای یاری رساندن به مردم سیل زده را ضروری خواند و گفت: نیاز است مردم کمک های خود را به هر سازمان متناسب با نوع خدمات و وظایفی که به عهده دارند، تحویل دهند تا مدیریت آنها بهتر شود.
بارش شدید باران از روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال به جاری شدن سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب و بیشتر فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
6022/ 3011
کد N2139927

وبگردی