آفتاب

پیگیری تفویض اختیار به هتلها در سال ۹۸ / منتفی شدن نرخ ارزی هتل

پیگیری تفویض اختیار به هتلها در سال ۹۸ / منتفی شدن نرخ ارزی هتل

رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: امسال بنا داریم تا موضوع تفویض اختیار به جامعه هتلداران و تشکل‌های دیگر را از سوی سازمان میراث فرهنگی پیگیری و دنبال کنیم.

جمشید حمزه زاده به خبرنگار مهر گفت: هنوز بعد از سال‌ها موضوع تفویض اختیار بلاتکلیف مانده است. قرار بود تا پایان سال گذشته این اقدام انجام شود و تصدی گری صورت بگیرد. اما نشد. ما قصد داریم تا بالاخره این موضوع را در امسال روشن کنیم.

وی ادامه داد: بحث استمهال وام هتل‌ها موضوع دیگری است که امسال آن را دنبال می‌کنیم. بسیاری از هتل‌ها به دلیل بالارفتن هزینه‌ها و کاهش مسافر نتوانستند وام‌های خود را برگردانند.

حمزه زاده گفت: با وجود اینکه هتل‌ها در طول سال تخفیف زیادی می‌دهند اما بازهم مسافر ندارند نتیجه هم کاهش درآمد هتل‌ها شده است و در پی آن نیز بسیاری از این هتلداران برای بازپس دهی وام با مشکل مواجه شده اند.

حمزه زاده از به نتیجه نرسیدن بسته حمایتی دولت از صنعت هتلداری نیز خبر داد و گفت: این بسته حمایتی هنوز به هتلداران داده نشده است. نقطه شروع خوبی داشت که آن هم موضوع ارزش افزوده بود. اکنون از هتلداران کشور خواسته ایم تا با نمایندگان خود در استان‌ها مذاکره کنند تا این طرح در مجلس رأی بیاورد و هتل‌ها از معافیت صد درصدی برخوردار شوند.

رئیس جامعه هتلداران کشور همچنین روند دو نرخی شدن قیمت اتاق هتل‌ها را به روال قبل عنوان کرد و گفت: فعلاً بحث ارزی شدن نرخ اتاق برای گردشگران خارجی منتفی است. چون مسائل مهم‌تر دیگری در اولویت است.

کد N2138504

وبگردی