آفتاب

سرمربی تیم ملی اسکواش:اولویت حضور در تورنمنت های اروپایی است

سرمربی تیم ملی اسکواش:اولویت حضور در تورنمنت های اروپایی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی از تغییر سیاست فدراسیون برای حضور اسکواش بازان نوجوان در تورنمنت های بین المللی خبر داد و گفت: در همین راستا، اولویت حضور ملی پوشان در رقابت های اروپایی است که نسبت به تورنمنت های آسیایی هزینه کمتری دارد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون اسکواش در سال 98 برنامه های بسیاری را در نظر گرفته است. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و نیز رقابت های اروپایی از جمله این برنامه ها محسوب می شود. اهمیت این موضوع سبب شد تا گفت وگویی با «محمدحسین سنایی» سرمربی اسکواش داشته باشیم که متن کامل آن به شرح ذیل است.

ایرنا: برنامه های شما برای اسکواش امسال چیست؟
- با توجه به اولویت های موجود در اسکواش و محدودیت های اقتصادی، اسکواش بازان تنها در مسابقات مهمی چون آسیایی و جهانی حضور می یابند. مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا، رقابت های غرب آسیا از جمله برنامه های این فدراسیون به شمار می رود. البته در سال آینده مسابقات تیمی قهرمانی آسیا را خواهیم داشت که از اهمیت فراوانی برخوردار است. در سال گذشته توانستیم در این مسابقات برای نخستین مرتبه مقام سوم را کسب کنیم.

ایرنا: برای تیم جوانان چه مسابقاتی را در نظر گرفته اید؟
- قهرمانی جوانان آسیا در ماکائو و تیمی قهرمانی آسیا از جمله مسابقاتی است که اسکواش بازان در آن حضور می یابند. همچنین شرکت در تورنمنت های بین المللی را در کشورهای اروپایی برای افزایش رنگینگ ملی پوشان برنامه ریزی کردیم. هزینه سفر و سایر موارد در کشورهای آسیایی بسیار بالا است و به همین دلیل حضور در تورنمنت های اروپایی پیش بینی شده است تا ملی پوشان هم با سبک بازیکنان اروپایی آشنا شوند و نیز هزینه کمتری صرف کنند.

ایرنا: حضور در تورنمنت های بین المللی از چه نظر هزینه کمتری دارد؟
کشورهای اروپایی بسیار نزدیک به هم هستند و ملی پوشان می توانند از راه زمینی به راحتی در چند رقابت شرکت کنند. همچنین هزینه بلیت سفر به آسیا بیشتر از کشورهای اروپایی است. حضور در تورنمنت های اروپایی در افزایش اعتبار و جایگاه اسکواش ایران بسیار موثر است و موجب بالا رفتن رنکینگ جهانی آنان خواهد شد.

ایرنا: شیوه برگزاری برنامه های استعدادیابی امسال چگونه است؟
تمرکز اصلی خود را باید در چند استان بگذاریم و با پایان دوران استعدادیابی مطمئن باشیم از آن استان ها 2 دختر و پسر زیر 9 سال انتخاب شده اند. با توجه به اینکه برنامه های استعدادیابی در تمامی استانها در حال اجرا است نباید آن را رها کنیم و به همین شیوه در سال های آینده نگران پشتوانه تیم های ملی نخواهیم بود. در سال جاری نیز از کمیته استعدادیابی درخواست کردیم تا نخبگان رده سنی زیر 9 سال را مشخص کنند. پس از آن می توانیم برنامه ریزی دقیقی را برای برگزاری اردوها زیر نظر بهترین مربیان و اعزام آنان به رقابت های برون مرزی داشته باشیم.

ایرنا: مسابقات قهرمانی آسیا چه زمانی برگزار می شود؟
11 تا 15 اردیبهشت این رقابت ها برگزار می شود. این مسابقات نقش زیادی در محکم شدن جایگاه اسکواش بازان ایران در سطح آسیا خواهد داشت.

ایرنا: یک داور بین المللی ایرانی تا چه حد می تواند در پیشرفت اسکواش ایران موثر باشد؟
حضور هر نماینده در یک تورنمنت بین المللی چراغ ایران را در آن رویداد روشن نگاه می دارد. پارسال چهار نماینده در دوره مربیگری درجه 3 قبول شدند. حضور این مربیان باعث افزایش اعتبار و پیشرفت اسکواش ایران است.
ورزشی**9128**1067**
کد N2138483

وبگردی