آفتاب

کمپ آموزشی المپیک 2020 در چین میزبان داوران تکواندو ایران

کمپ آموزشی المپیک 2020 در چین میزبان داوران تکواندو ایران

تهران- ایرنا- داوران تکواندو ایران در چهارمین مرحله از کمپ آموزشی بازی های المپیک 2020 (توکیو) در چین شرکت می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کمیته داوران فدراسیون جهانی به منظور انتخاب 30 داور برتر جهان برای قضاوت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو کمپ ‌های آموزشی را در سطح پنج قاره جهان برگزار می کند.
بر همین اساس 260 داور بین‌ المللی از پنج قاره برای حضور در مرحله نخست این آموزش ‌ها انتخاب شده‌اند. تاکنون این کمپ در قاره آمریکا، اروپا و آفریقا برگزار شده است.
داوران در این کلاس ‌ها تست ‌های فنی، جسمانی و پزشکی را پشت سر می‌ گذارند. 50 داور انتخاب شده و تا زمان باقی ‌مانده تا المپیک در مسابقات مهم به قضاوت می ‌پردازند. در نهایت 30 داور (15 مرد- 15 زن) مشخص و راهی توکیو می ‌شوند.
کلاس آموزشی برای داوران قاره آسیا و اقیانوسیه نیز از 29 فروردین ماه تا یکم‌ اردیبهشت‌ در ووشی چین برگزار می ‌شود که از ایران حافظ مهدوی، شهرام اربابی، عبدالرضا بهاری، حمید نصری ‌نژاد و بدری اسدی برای حضور در این کمپ دعوت شده ‌اند.
حافظ مهدوی داور درجه یک بین ‌المللی است که در اسفند 97 به عنوان نایب رییس داوران اتحادیه تکواندو آسیا منصوب شد.
شهرام اربابی در اردیبهشت ماه شیاپ ‌چانگ بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان را داوری می کند. وی قضاوت در 2 دوره بازی ‌های المپیک، چند دوره رقابتهای قهرمانی جهان، گرندپری و گرنداسلم را در کارنامه دارد.
ورزشی**9128**1067**
کد N2138408

وبگردی