آفتاب
وزیر بهداشت:

تکمیل پرونده الکترونیک تا پایان بهار امسال پیگیری می شود

تکمیل پرونده الکترونیک تا پایان بهار امسال پیگیری می شود

شیراز - ایرنا- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سومین روز سفر خود به استان فارس تکمیل پرونده الکترونیک را یکی از اولویت های اجرایی وزارت بهداشت در سال جاری عنوان کرد و گفت: این موضوع تا پایان بهار امسال در همه استان ها پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید نمکی روز جمعه در حاشیه افتتاح طرح های حوزه سلامت در جمع مسوولان شهرستانهای داراب و زرین دشت ابراز داشت : امیدوارم سال جاری شاهد به حداقل رسیدن بیماری ها در کشور باشیم و وزارت بهداشت برنامه های مهمی در مورد آموزش های همگانی در کاهش بیماری های غیرواگیر به اجرا گذارد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و توسعه پزشکی خانواده از اولویت های امسال وزارت بهداشت است گفت: تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در بهار امسال دنبال می شود ، در 5 استان کشور پرونده الکترونیک سلامت تا فروردین و اردیبهشت تکمیل می شود و در سایر دانشگاه ها نیز امیدواریم آن را با توجه به انتخاب مدیر پروژه پرونده الکترونیک سلامت، تا پایان بهار به سرانجام برسانیم.
وی تاکید کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه به مردم مژده می دهیم که مشکلی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری نداشته باشند.
وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای سفر سه روزه به استان فارس و بهره برداری از خدمات جدید سلامت، توسعه بخش اورژانس، افزایش ماندگاری پزشکان در شهرستان های زرین دشت و داراب و بهبود زیرساخت ها در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب را از مهم ترین اولویت های حوزه سلامت این منطقه از فارس برشمرد.
دکتر نمکی همچنین بر سرعت بخشیدن به روند ساخت و بهره برداری از بیمارستان دوم شهرستان داراب تاکید کرد و با اشاره به حضور عشایر دراین منطقه ، خواستار بهره برداری از خانه های بهداشت عشایری با هدف بهبود خدمات رسانی به جامعه عشایری شد.
** بهره برداری از مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره 1 داراب
مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره 1 داراب با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. این مرکز در زمینی با مساحت 3 هزار 500 متر مربع و زیربنای 773 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و 38 هزار نفر تحت پوشش این مرکز جامع است.
در این مرکز، بخش هایی مانند مراقب سلامت، پزشک خانواده، سلامت روان و تغذیه، مراقب سلامت دهان و دندان، بهداشت محیط و حرفه ای، مامایی، واکسیناسیون و سالن کنفرانس جهت آموزش های پیشگیرانه و بارداری وجود دارد.
شهرستان های داراب و زرین دشت در فواصل 257 و 272 کیلومتری جنوب شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.
6113
کد N2137758

وبگردی