آفتاب
شفاف سازی برای رفع ابهامات؛

پرسش هیات اجرایی از رئیس در مورد معرفی برخی چهره ها به OCA

پرسش هیات اجرایی از رئیس در مورد معرفی برخی چهره ها به OCA

برخی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قصد دارند در نشست روز شنبه ابهامات مطرح در مورد حضور ایرانی‎ها در شورای المپیک آسیا و بی اطلاعی از معرفی برخی از آنها را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در سال جاری احتمالاً یکی از پُر بحث ترین نشست آنها را رقم خواهد زد چرا که قرار است یکی از چالش‌های اخیر کمیته ملی المپیک طی این دوره مدیریتی، توسط برخی اعضا مورد پرسش و پاسخ قرار بگیرد.

این چالش بعد از انتشار رسمی فهرست افراد ایرانی که عضو کمیته‌های شورای المپیک آسیا شده‌اند، ایجاد شد چراکه در این فهرست نام‌هایی وجود داشت که در مورد چگونگی قرار گرفتن آنها و نهایی شدن شأن برای کسب کرسی، ابهامات زیادی ایجاد شده است.

بر اساس فهرست شورای المپیک المپیک آسیا و علاوه بر رضا صالحی امیری که عضو هیأت اجرایی شده است، ۱۲ ایرانی هم به عنوان عضو کمیته‌های مختلف معرفی شده‌اند. از جمله این افراد اصغر رحیمی، مهرافزا منوچهری و رضا نصیری است که به ترتیب عضو کمیته‌های ورزش، ورزش و محیط زیست و اطلاعات و آمار شده‌اند.

نام این افراد اما در فهرست کاندیداهای مورد تأیید کمیته ملی المپیک که در اختیار شورای المپیک آسیا قرار گرفت، وجود نداشت. همین مسئله ابهامات زیادی را ایجاد کرد به خصوص در مورد اصغر رحیمی که توسط صالحی امیری از ریاست مرکز تیم‌های ملی کنار گذاشته شد اما حالا صاحب کرسی آسیایی شده است.

البته کمیته ملی المپیک تاکید کرده دارد که رحیمی، مهرافزا و نصیری از سوی شورای المپیک آسیا انتخاب شده‌اند با این حال تعدادی از اعضای هیأت اجرایی همچنان پیگیر این مسئله هستند. آنها در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید داشتند که افرادی در کمیته‌های شورای المپیک آسیا عضو شده‌اند که نامشأن در فهرست مورد تأیید نبود و مشخص نیست این عضویت چگونه و بر اساس چه روالی انجام شده است.

نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ساعت ۱۰ روز شنبه با حضور سیدرضا صالحی امیری در محل این کمیته آغاز می‌شود. برای این نشست محورهایی در مورد اساسنامه و فعالیت‌های بازاریابی تعیین شده اما به نظر می‌رسد پرداختن به موضوع عضویت ایرانی‌ها در OCA و ابهامات آن وقت زیادی از جلسه را به خود اختصاص دهد.

کد N2137542

وبگردی