آفتاب

ملی پوش سابق کشتی: هیچکس جز خادم سراغی از من نگرفت

ملی پوش سابق کشتی: هیچکس جز خادم سراغی از من نگرفت

تهران - ایرنا - دارنده دو مدال نقره و برنز پیکارهای قهرمانی جهان که این روزها با مصدومیت دسته و پنجه نرم می کند، با انتقاد از بی توجهی مسئولان به قهرمانان گفت: هیچکس جز «رسول خادم» در این شرایط سراغی از من نگرفت.

«مسعود اسماعیل پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: بعد از حضور در تورنمنت بین المللی جام قهرمانان اوکراین در اسفند سال 96 از ناحیه دست دچار مصدومیت شدم. بعد از مداوا متاسفانه در مسابقات انتخابی تیم ملی و اردوها حضور پیدا کردم که منجر به شکستگی دستم شد و نتوانستم به رقابت های قهرمانی سال 2018 جهان برسم.
وی اظهار داشت: بعد از آن فدراسیون کشتی دچار تغییر و تحول شد و رسول خادم استعفا کرد. تلاش زیادی برای مداوای دستم داشتم و طی این مدت انتظار داشتم که مسئولان فدراسیون سراغی از من بگیرند که متاسفانه چنین نشد اما این مردم و علاقمندان به کشتی بودند که بیشتر از مسئولان پیگیر مداوای دستم بودند.
اسماعیل پور بیان داشت: متاسفانه در رسانه ها و فضای مجازی اخباری منتشر شد که برای مداوای دستم مشکل مالی دارم، در حالی که چنین چیزی نبود و جا دارد از لطف و توجه مردم به خودم تشکر کنم اما نمی توانستم کمک های آنها را بپذیرم.
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ادامه داد: من تمام سال های جوانی خود را برای کشتی گذاشتم اما بعد از مصدومیت همه بدنبال کار خود رفتند و حتی سراغی از من نگرفتند. به قول علیرضا دبیر اگر به عقب بازگردم، ورزش را تنها برای سلامتی انتخاب می کنم چرا که متوجه شدم کارهایی که انجام دادم ارزشی نداشت و به نوعی دلم شکست.
این آزادکار جویباری تیم ملی که مدال طلای جوانان جهان را نیز در کارنامه دارد، یادآور شد: برای مداوای دستم به یکی از پزشکان در تهران مراجعه کردم و به دلیل ورمی که در دستم ایجاد شده بود، شائبه وجود توده وجود داشت اما بعد از نمونه برداری این شک برطرف شد و تشخیص پزشکان این بود که دستم عفونت کرده است. البته هماهنگی لازم انجام شده که به زودی دستم را جراحی کنم.
وی در خصوص اینکه از فدراسیون کشتی هم کسی تماسی با شما نداشت، گفت: طی این مدت فقط رسول خادم که سمتی هم در فدراسیون نداشت با من تماس داشت و جویای احوالم بود. رییس فدراسیون پزشکی – ورزشی نیز در مصاحبه ای برای انجام درمان دستم حمایت کرده بود که این فدراسیون نیز کاری برایم انجام نداد.
اسماعیل پور که تجربه حضور در بازی های المپیک 2012 لندن را دارد، ادامه داد: با توجه به حساسیت درمان دستم، انتظار داشتم که از طریق فدراسیون های کشتی و پزشکی – ورزشی، کمیسیونی در رابطه با نحوه درمان مصدومیتم تشکیل شود که این کار انجام نشد. سفری در این زمینه به آلمان داشتم که به دلیل مشکلات ارزی نتوانستم درمان دستم را انجام دهم. خوشبختانه قرار است در اوایل هفته آینده دستم را جراحی کنم.
وی اظهار داشت: بعد از اولین جراحی که روی دستم انجام دادم، اگر سهل انگاری نمی کردم و زودتر از موعد به کشتی بازنمی گشتم، الان شرایط بهتری داشتم. بعد از عمل جراحی که هفته آینده خواهم داشت، بنا به گفته پزشکان بعد از 3 تا 5 ماه دوباره می توانم به دنیای کشتی بازگردم.
دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا ادامه داد: با توجه به سالها حضور در تیم ملی و افزایش سنم، این گونه برخوردها و بی توجهی ها سبب بی انگیزگی می شود. اگر زمانی خدا به من فرزندی بدهد، هیچ گاه به اوجازه نمی دهم که به سمت ورزش قهرمانی برود چرا که اتفاقاتی اینچنینی موجب سرخوردگی او می شود. با این حال تنها موضوعی که در حال حاضر برای بازگشت به من انگیزه می دهد، حمایت و علاقه مردم است.
اسماعیل پور در پاسخ به این سوال که آیا بعد از مداوای دست قصد بازگشت به کشتی را دارد یا نه؟، گفت: دوست دارم به کشتی بازگردم ولی همه چیز بستگی به درمان دستم دارد. هیچ چیز غیرممکن نیست.
وی ادامه داد: به طور حتم مسابقات جهانی امسال را از دست خواهم داد اما سال آینده، بازی های المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم و همه تلاش و توانم را برای حضور در دومین تجربه المپیکی خود به کار خواهم بست.
ورزشی**1067**9129
کد N2137146

وبگردی