آفتاب
سخنگوی سازمان مدیریت بحران به مهر خبر داد؛

تخلیه ۶ روستا در حوزه کارون/ برپایی ۴۸ اردوگاه در مناطق سیل‌ زده

تخلیه ۶ روستا در حوزه کارون/ برپایی ۴۸ اردوگاه در مناطق سیل‌ زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از تخلیه شش روستا درحوزه رود کارون خبر داد.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور (گلستان، لرستان، خوزستان) اظهار داشت: از شب گذشته به دستور وزیر کشور سه نفر از معاونین وزارتخانه به خوزستان و لرستان سفر کردند. آقای دین پرست معاون وزیر به لرستان سفر کرد و دو معاون دیگر به خوزستان رفتند.

وی افزود: همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه مهدی جمالی نیا معاون عمرانی وزیر کشور برای بررسی وضع موجود به خوزستان سفر کردند تا هماهنگی‌هایی که قرار است در سطح استان با تهران انجام شود را بررسی کنند.

سعیدی تصریح کرد: این عملیات‌ها در جهت پاکسازی مناطق و تسریع خدمات به هموطنان بوده است و هدف نهایی این سفرها، تسریع تمامی عملیات‌ها در این مناطق است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: از روز گذشته تعدادی از روستاهای خوزستان متأسفانه دستور تخلیه خورد (در شهرستان‌های باوی و شیبان) و همچنین ۶ روستا در حوزه رود کارون تخلیه شدند و افراد در محل اسکان اضطراری منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸ اردوگاه در مناطق سیل زده برپا شده که روستاهایی که تخلیه می‌شوند در این ۴۸ اردوگاه یا قرارگاه اسکان می‌یابند.

سعیدی گفت: در لرستان شرایط جوی و شرایط محیط عادی است و تنها بحث پاکسازی و لایروبی‌ها را داریم. البته امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد ولی در خوزستان علاوه بر تمامی خدماتی که در لرستان انجام می‌شود، اوضاع جوی (رصد آب و هوایی) هم تحت کنترل است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به برنامه‌هایی که ستاد مدیریت بحران به افرادی که در استان‌های سیل زده زندگی می‌کردند و دچار خسارت شده‌اند، یادآور شد: توسط تیم‌های ارزیاب، برآورد خسارت‌ها شده است که این تیم‌های ارزیاب متشکل از دستگاه‌های مختلف است. اعم از دستگاه‌هایی که زیرساخت‌ها را بررسی می‌کند و همچنین دستگاه‌هایی که دیگر خسارات را بررسی می‌کند. (کشاورزی، مناطق مسکونی و غیره) و این نتیجه جهت سیر مراحل قانونی ارسال شده است.

وی افزود: زمان دقیق پرداخت خسارت را نمی‌توان گفت چون باید فرآیند تأیید و تصویب هزینه صورت بگیرد.

کد N2136999

وبگردی