آفتاب

بزرگترین رویداد قرآنی آغاز شد

بزرگترین رویداد قرآنی آغاز شد

سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری و بطحایی وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان و قاریان قرآنی از ۸۳ کشور در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به مقام و منزلت قاریان و حافظان قرآن در روز قیامت گفت: خداوند بهترین‌ها را برای قاریان قرآنی در نظر دارد که در آیات و روایات قرآنی به آن اشاره شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام مدارس و دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید برای توسعه فرهنگ قرآنی برنامه داشته باشند.

خاموشی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا در عرصه‌های مختلف قرآن به رقابت بپردازند و توانایی خود را به منصه ظهور برسانند و امیدواریم سال آینده هم این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شوند.

در ادامه مراسم، بطحایی-وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فعالیت‌های ما باید در جامعه براساس قرآن باشد و آنهایی که به عنوان مسئولان مدارس هستند باید اهل فکر و تدبیر در قرآن باشند.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که برنامه‌های قرآنی را به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌ها در دستور کار داشته باشیم و با تکیه بر عصمت و طهارت فرهنگ قرآنی را ترویج بدهیم.

او ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی به فهم و ترویج مفاهیم قرآنی کمک می‌کند و باید از این طریق معارف حیات بخش قرآن را در دانش آموزان نهادینه کنیم. از همکاران خود که توفیق خدمت گذرای را در جامعه دارند می‌خواهم این فرصت را غنیمت بشمارند چرا که مقام معلمی که به ترکیه و تعلیم مشتاقان قرآن می‌پردازند مقام پیامبران الهی است.
در این مراسم گروه تواشیح با لباس‌های یک دست و یک شکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرائت تواشیح پرداختند.

بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات قرار است فینالیست‌های ۵ بخش قرآنی با یکدیگر با شعار "یک کتاب یک امت" از روزهای ۲۱ تا ۲۶ فروردین ماه در مصلای امام خمینی (ره) به رقابت بپردازند.

انتهای پیام

کد N2136642

وبگردی