آفتاب

سیلاب 78 هزار میلیارد ریال به کشاورزی آسیب زده است

سیلاب 78 هزار میلیارد ریال به کشاورزی آسیب زده است

ایلام - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق برآوردها حادثه سیل اخیر تاکنون 78 هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی استان های مختلف وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در بدو ورود به استان ایلام اظهار داشت: حجم خسارات در حال تغییر و افزایش است و بخش عمده ای از آسیب ها مربوط به استان خوزستان است.
وی افزود: هیات دولت مصوبه هایی برای کمک به مناطق سیل زده داشته که در بخش کشاورزی با توجه به حجم گسترده خسارت ها به مصوبه های تکمیلی نیاز است.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: دولت در صدد است هرچه سریع تر خسارت های ناشی از سیل را از طریق ستاد بحران استان ها به مردم پرداخت کند تا گوشه ای از مشکلات مردم کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، حجتی امروز برای بازدید مناطق سیل زده و نیز شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی وارد استان ایلام شده است‌.
بخش کشاورزی استان ایلام نیز در جریان سیل اخیر خسارت بسیاری دید بطوریکه بر اساس ارزیابی های اولیه حدود 34 هزار هکتار از زیربخش های بخش کشاورزی استان در اثر سیلاب خسارت دیده که به کاهش حدود 30 درصدی سطح تولیدات محصولات می انجامد.
حجتی وزیر معین و نماینده عالی دولت در استان ایلام در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
در جریان بارش های سیل آسای روزهای 11 تا 13 فروردین ماه 98 در استان ایلام که بیشتر در شهرستان های دره شهر ، سیروان ، دهلران و آبدانان روی داد بیش از 10 هزار میلیارد ریال به حوزه های زیرساختی ، زمین های کشاورزی و باغات ، دام و طیور ، منازل مسکونی و تجاری و راه های ارتباطی خسارت وارد شده است.
7172/6034
کد N2135194

وبگردی