آفتاب

خط تولید مرکز ملی فناوری خلا ایران در قم افتتاح شد

خط تولید مرکز ملی فناوری خلا ایران در قم افتتاح شد

قم - ایرنا - خط تولید «مرکز ملی فناوری خلا ایران» به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در مجتمع «شهید علی محمدی » استان قم توسط رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 6 طرح صنعت هسته ای کشور که به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای و بصورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری صورت گرفت، با اشاره به اهمیت توسعه فناوری های هسته ای در کشور گفت: افتتاح این مرکز در مجتمع هسته ای شهید علیمحمدی گام بزرگی در ارتقا این صنعت محسوب می شود.
وی اضافه کرد: این مرکز که در فضایی با زیربنای یکهزار و 500 متر مربع احداث شده است شامل آزمایشگاه های کالیبراسیون و پوشش دهی تحت خلا است و در فرآیند های هسته ای کاربرد های مهمی دارد.
سرمست با تاکید بر نقش شرکت های دانش بنیان و نخبگان در این صنعت ادامه داد: رویکرد دولت استفاده از فناوری های بومی و استعداد های داخلی و جوانان مستعد در کشور است که زیربنای بسیاری از پیشرفت های علمی و فناوری محسوب می شود و در حوزه فناوری هسته ای این پیشرفت ها محسوس است.
در این مراسم که بطور همزمان 6 طرح حوزه فناوری هسته ای در کشور افتتاح شد، استاندار قم با دستور رییس جمهور ضمن افتتاح این مرکز از از مراحل کار بازدید و از نزدیک با کاربردهای آشنا شد.
20 فروردین ماه سال 85و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای و به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت.
7405/ 6133/
کد N2135157

وبگردی