آفتاب

سلامت تولید و مصرف، نقطه عطف همایش هفتم مکمل

سلامت تولید و مصرف، نقطه عطف همایش هفتم مکمل

رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران مطرح کرد: در سال‌های گذشته به علت مصرف نادرست مکمل و یا مکمل‌های تقلبی افرادی دچار عوارض شدید و حتی مرگ‌های ناگهانی شده بودند که جلوگیری از این موضوع عزم جدی و وضع قوانین درست می‌خواهد.

به گزارش خبرآنلاین، عباس کبریایی‌زاده (رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران) با بیان این مطلب، یکی از معضلات مهمی که در حوزه مکمل وجود دارد، بحث تقلب در روند ساخت مکمل است، عنوان داشت:  از آنجایی که سلامت تولید و مصرف مکمل‌ها خصوصا مکمل‌هایی که در گروه ورزشی قرار می‌گیرند، بسیار مهم است، در این دوره از همایش برنامه‌ریزی صورت گرفته تا به آن بیشتر پرداخته شود.
 عباس کبریایی‌زاده، رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران ضمن دعوت از کارشناسان و متخصصانی که در حوزه مکمل در شهرهای مختلف ایران کار می کنند، گفت: با همکاری جامع است که می تواند از تقلب‌های رخ‌داده در حوزه مکمل مطلع و با برنامه ریزی از آنها جلوگیری کرد.
دکتر عباس کبریایی زاده حوزه مکمل‌های ورزشی را دارای چالش های بسیاری دانست که برای برون رفت از مشکلاتی که سلامت جامعه و خصوصا جوانان را تهدید می کند، نیازمند نظام و انضباط و قوانین تولید درست دانست.
او با اشاره به این موارد که هنوز شاهد هستیم بسیاری از مکمل ها در کارگاه‌های زیرزمین تولید و در بسته بندی مکمل‌های شناخته شده عرضه می‌شوند، گفت: یکی از اهداف مهم همایش در این سال‌ها تضمین کیفیت فرآورده‌هایی است که اگر درست تهیه و مصرف شود، باعث  ارتقای شاخص های سلامت ورزشکار شده و یا در غیر این صورت آسیب جدی و غیر قابل جبرانی به ورزشکاران وارد می‌کند.
نقش مکمل‌های غذایی و رژیمی در گروه‌های سنی خاص، نقش مکمل‌های غذایی و رژیمی در مدیریت و کنترل بیماری‌ها، سلامت و کیفیت مکمل‌های غذایی و رژیمی و ورزشی، اثربخشی مکمل‌ها در عملکرد ورزشکاران، نقش مکمل‌های غذایی و رژیمی در مدیریت وزن، مکمل‌های غذایی و رژیمی و ورزشی در چرخه واردات تولید، توزیع و مصرف و کاربرد مکمل‌های طبیعی و گیاهی هفت محور این همایش اعلام شدند.
هفتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، چهار  تا ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار می‌شود. در این دوره دریافت مقاله های تخصصی حوزه مکمل گنجانده شده و همچنین امتیاز بازآموزی به شرکت کنندگان تعلق می گیرد.

۴۲۴۲

کد N2135094

وبگردی