آفتاب
مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران اعلام کرد

جا به جایی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های پایتخت

جا به جایی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های پایتخت جا به جا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین صدیقی با اشاره به تعداد مسافران نوروزی، مجموع مسافر جا به جا شده از آغاز اسفندماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ از طریق پنج پایانه غرب، جنوب، شرق، بیهقی و پونک تهران را ۳،۹۵۳،۶۹۸ نفر اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان تصریح کرد: تعداد سرویس ارائه شده به مسافران در پایانه‌ها به رقم ۳۰۲ هزار و ۶۵۲ سفر رسید که سهم اتوبوس ۱۹۰،۱۳۲ سفر، سهم خودرو سواری ۱۰۷،۰۷۶ سفر و سهم خودروهای مینی بوس و میدل باس مجموعاً ۵،۴۴۴ سفر است.

صدیقی عنوان کرد: در این مدت پایانه مسافربری غرب با سهم ۴۱ درصدی بیشترین شمار مسافر جابجا شده به میزان ۱،۶۴۰،۶۸۴ نفر را به خود اختصاص داد. پایانه مسافربری جنوب نیز با ۱،۳۲۵،۶۹۰ مسافر و سهم ۳۴ درصد در رتبه بعدی قرار گرفت. پایانه مسافربری شرق ۵۸۱،۳۵۸ نفر مسافر و اختصاص ۱۵ درصد سفرها، پایانه بیهقی ۴۰۲،۷۳۰ مسافر با سهم ۱۰ درصدی و پایانه پونک ۳،۲۳۶ مسافر را در این مدت جابجا کرده‌اند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مقاصد مسافران نوروزی از پایانه‌ها افزود: شهر اصفهان با ۱۹۰،۱۵۴ نفر دارای بیشترین تعداد مسافر بوده و شهرهای قزوین و کاشان نیز به ترتیب با ۱۱۳،۶۲۲ و ۹۴،۰۶۴ مسافر در رده‌های بعدی جای گرفتند.

کد N2133946

وبگردی