آفتاب

غیبت تیم ملی بسکتبال در تورنمنت اطلس اسپورت

غیبت تیم ملی بسکتبال در تورنمنت اطلس اسپورت

تیم ملی بسکتبال برخلاف سال های گذشته برنامه ای برای شرکت در تورنمنت بین المللی اطلس اسپورت چین در سال جاری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اطلس اسپورت یکی از تورنمنت‌های معتبر بسکتبال است که هر سال با حضور تیم‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی به میزبانی چین برگزار می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ایران نیز هر سال بر اساس دعوت نامه دریافتی در تورنمنت اطلس اسپورت شرکت می‌کند. همانگونه که سال گذشته و پیش از بازی‌های آسیایی در این تورنمنت که به میزبانی شهر سوژو برگزار شد، شرکت کرد و در رقابت با هفت تیم دیگر شرکت کننده صاحب جایگاه سوم شد.

امسال نیز دعوت نامه حضور در تورنمنت اطلس اسپورت برای فدراسیون بسکتبال ارسال شده اما تیم ملی برخلاف سال‌های گذشته برنامه‌ای برای حضور در آن ندارد.

دلیل این غیبت، همزمانی تقریبی تورنمنت اطلس اسپورت با دیگر تورنمنتی است که پیش از آغاز جام جهانی به میزبانی چین برگزار می‌شود. این تورنمنت با عنوان تورنمنت بین المللی «پیک» طی روزهای اول تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود و تیم ملی بسکتبال ایران نیز حضور در آن را به عنوان آخرین برنامه آماده سازی پیش از آغاز جام جهانی در برنامه دارد.

تیم ملی بسکتبال ایران سال گذشته از حضور در ۶ پنجره انتخابی و برگزاری ۱۲ دیدار موفق به کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۹ چین شد. این رقابت‌ها از ۹ تا ۲۴ شهریورماه با حضور ۳۲ تیم در چین برگزار می‌شود.

بر اساس قرعه کشی انجام شده برای جام جهانی، تیم ملی بسکتبال در گروه C با تیم‌های اسپانیا، پوتوریکو و تونس برگزار می‌شود. گوانگژو میزبان دیدارهای این گروه است.

کد N2133384

وبگردی