آفتاب
شاعری در صحن مجلس:

۳۵۰ میلیارد خسارات به اراضی کشاورزی شرق مازندران وارد شده است

۳۵۰ میلیارد خسارات به اراضی کشاورزی شرق مازندران وارد شده است

نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت: حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان خسارات به باغات و اراضی کشاورزی شرق مازندران وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه و در جریان بررسی وضعیت استان‌های سیل زده، علی محمد شاعری در خصوص وضعیت شهرهای استان مازندران پس از سیل، گفت: تاکنون برخی از کارشناسان و نمایندگان به علل این سیل پرداخته‌اند که یکی از علت‌های سیل اخیر تغییر اقلیم بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در سال ۱۹۹۲ هجدهمین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای بوده است، افزود: در حال حاضر ایران به هشتمین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای تبدیل شده و میزان جنگل‌ها از حدود ۱۸ میلیون هکتار به حدود ۱۲ میلیون هکتار کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراتع ایران فقیر و ۱۰ درصد دیگر معمولی و متوسط هستند، ادامه داد: ۹۰ درصد مدیریت حوزه‌های آبخیزداری و لایروبی مسیرهای رودخانه‌ها و رودها رها شده است و این عوامل سبب شده که این نعمت الهی به این آسیب غیرقابل جبران بدل شود.

شاعری با اشاره به خسارات وارده سیل به استان مازندران، تاکید کرد: حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان خسارات به باغات و اراضی کشاورزی شرق مازندران وارد شده است.

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای دولتی، در خدمات رسانی سیل اخیر، گفت: تاکید بنده این است که چند نکته در مورد ادامه خدمت‌رسانی فراموش نشود، اولین نکته ابلاغ مصوبات دولتی است و دولت در اولین جلسه سال جدید مصوباتی در مورد سیل اخیر داشته است که امیدوارم که این مصوبات هر چه سریع‌تر ابلاغ شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست بازسازی بیش از ۱۰۰ نقطه از جاده‌های تخریب شده هزار جریب، نکا، بهشهر و گلوگاه را سریعاً در دستور کار قرار دهد.

شاعری تاکید کرد: دولت باید احداث پل بالادست سد گلهور که ارتباط با شهر را قطع کرده است را سریعاً در دستور کار قرار دهد.

کد N2132532

وبگردی