آفتاب

گزارش فیبا از ستاره جوان بسکتبال ایران

گزارش فیبا از ستاره جوان بسکتبال ایران

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که از تیم ملی ایران داشته گفت و گویی با بهنام یخچالی ستاره 23 ساله تیم ملی نیز انجام داده است.

به گزارش ایرنا، بهنام یخچالی که در سال های اخیر به یکی از مهره های تاثیرگذار تیم ملی تبدیل شده حالا می تواند در جام جهانی 2019 برابر بزرگان جهان خودش را نشان بدهد. فدراسیون جهانی بسکتبال در این گزارش خود از ستاره جوان تیم ملی ایران تمجید کرد است.
گزارش فیبا به شرح زیر است:
گاهی اوقات خیلی دشوار است که باور کنیم بهنام یخچالی تنها 23 سال سن دارد. او پیش از اینکه برای تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی 2019 بدرخشد در یک جام جهانی و دو کاپ آسیا شرکت کرده بود. این بازیکن پست دو هم اکنون یکی از مهره های تاثیرگذار تیم ملی ایران است و در سال های پیش رو نیز می تواند نقشی محوری داشته باشد.
با این حال خیلی جالب است که بدانید بسکتبال ورزش اولی نبوده که او انتخاب کرده است.
یخچالی درباره این موضوع به فیبا گفته است: زمانی که بچه بودم عادت داشتم که فوتبال بازی کنم. در آن زمان برادر کوچک ترم بسکتبال بازی می کرد. یکبار به تمرین او رفتم و از همانجا همه چیز شروع شد. عشق به بسکتبال در من ایجاد شد و باعث شد برای اینکه به دنبال این عشق بروم فوتبال را کنار بگذارم.
کسی نمی تواند متوجه شود که یخچالی در فوتبال چقدر می توانست پیشرفت کند اما آنچه مشخص شده این است که او در زمین بسکتبال یک بازیکن کامل و خوب است.
بازیکن 191 سانتی متری بسکتبال ایران یکی از بازیکنان امتیاز آور ایران در جام جهانی زیر 19 سال در سال 2013 بود و توانست خیلی زود وارد تیم ملی بزرگسالان شود. در سال 2017 او عملکرد خوبی در کاپ آسیا داشت و توانست میانگین 16 امتیاز، 4.3 ریباند و 2.8 پاس منجربه گل ثبت کند و در نهایت ایران نیز نائب قهرمان شد.
بهنام یخچالی هرجایی که بود و هر زمان که بازی کرده عملکرد خوبی داشته و این به روحیه اش باز می گردد که می خواهد همیشه برنده باشد.
خودش درباره این موضوع گفته است: چه در باشگاه و چه در تیم ملی، هرجایی که من بازی می کنم فقط به بردن مسابقه فکر می کنم. این موضوع به من انگیزه و انرژی می دهد که هر زمان وارد زمین شدم بتوانم با تمام قدرت بازی کنم.
خیلی سخت است که بتوان در آسیا یک بازیکن پست دو خوب در این رده سنی پیدا کرد. بهنام یخچالی یک بازیکن شوت زن و امتیاز آور است که در کنارش دفاع خوبی هم دارد. او همچنین می تواند بازی سازی کند و به همین دلیل می توان او را جزو بهترین های پستش معرفی کرد.
یخچالی گفته است: من بازی های بازیکنان بزرگ در هر سطحی را تماشا می کنم. بازیکنان خوبی که در NBA، اروپا یا در ایران هستند را تماشا می کنم. تلاش می کنم که چیزهای مختلف از آنها یاد بگیرم چه زمانی که در زمین هستند، روی نیمکت نشسته اند یا حتی در ترکیب حضور ندارند.
ملی پوش بسکتبال ایران ادامه داده است: من همیشه سعی کرده ام که روز به روز بهتر شوم و تلاش بیشتری دارم که پیشرفت کنم. من نمی توانم بگویم که ویژگی اصلی ام چیست اما هر مربی که با او کار کرده ام در جریان یک مسابقه ماموریت کنترل بهترین بازیکن حریف را به من سپرده است. همین مساله شاید بتواند ویژگی اصلی بازی من را نشان بدهد.
قطعا بهنام یخچالی یکی از بازیکنان مهم تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی بود و حالا قرار است در دومین جام جهانی خود به میدان برود.
او گفته است: امسال می تواند سالی خوب برای من باشد به خصوص زمانی که توانستیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. حالا این فرصت را داریم که سطح بسکتبال ایران را به خوبی نشان بدهیم.
ورزشی**9219**9118**
کد N2131964

وبگردی