آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

ترسیم نقشه راه تحقیقات علوم پزشکی بر اساس «گام دوم انقلاب»

ترسیم نقشه راه تحقیقات علوم پزشکی بر اساس «گام دوم انقلاب»

فرهیختگان علوم پزشکی اولویت‌های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» را شناسایی می کنند و بر اساس آن نقشه راهی برای تحقیقات علوم پزشکی ترسیم می شود.

دکتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت فرهیختگان و دانشمندان علوم پزشکی کشور در زمینه بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: اگر نگاه کنیم به این بیانیه اولین حوزه‌ای که مقام معظم رهبری مطرح کردند علم است و این موضوع اهمیت علم و فناوری را از منظر ایشان نشان می‌دهد.

وی گفت: من در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به این نکته اشاره کردم که حامی علم در دو دهه گذشته تنها مقام معظم رهبری بوده است. ایشان دغدغه اعتبارات پژوهشی را همیشه مطرح و گوشزد کرده‌اند. در این بیانیه گام دوم انقلاب باز هم اهمیت علم و فناوری را متذکر شده‌اند.

آخوندزاده یادآور شد: ما در همایش فرهیختگان علوم پزشکی دو حوزه کاری را مدنظر قرار دادیم. یک حوزه پیشرفت‌های علمی است که تاکنون داشته ایم و کاملاً قابل افتخار است و مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک رستاخیز علمی و جنبش علمی یاد کرده اند.

وی افزود: اما آنچه مهم است این است که ما نباید به این موضوع اکتفا کنیم. این پیشرفت‌های علمی باید شروع دستیابی به فناوری باشند. به عبارت دیگر تحقیقات باید در جامعه نیز تأثیر بگذارد ضمن حفظ آن رشد علمی که مورد تاکید بوده است باید نگاه مان به سمت فناوری باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در جمع فرهیختگان علوم پزشکی کشور به اهمیت این دو منظر در پیشرفت‌های دانشگاهی نگاه کردیم.

وی افزود: در حقیقت در این همایش بارش افکاری برای محققان و فرهیختگان علوم پزشکی صورت گرفت که بتوانیم اولویت‌هایی که برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نیاز است را شناسایی کنیم.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: از این رو حمایت ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی و تحقیقات دانشگاه‌ها نیز در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است. در این مسیر ابتدا بارش افکار انجام دادیم تا برنامه‌ای را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه کنیم و در نهایت نقشه راه ترسیم شود.

کد N2130765

وبگردی