آفتاب
استارت امیدبخش گوش‌شکسته‌ها؛

کشتی ایران سال ۹۸ را طلایی آغاز کرد | حضور فعال در مناطق سیل زده

کشتی ایران سال ۹۸ را طلایی آغاز کرد | حضور فعال در مناطق سیل زده

کشتی ایران در سال جدید، آغازی طلایی داشت و توانست در دو رشته آزاد و فرنگی عنوان قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را از آن خود کند.ضمن اینکه اهالی کشتی در صف نخست امدادرسانی در مناطق سیل زده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته برای فدراسیون کشتی سالی پر فراز و نشیب بود. سالی که سکان هدایت کشتی ایران بعد از استعفای رسول خادم به حمید بنی تمیم سپرده شد و برنامه‌های مدون کشتی به هر شکل ممکن اجرای شد.

سال جدید خوش‌یمن و طلایی شد

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) از همان ابتدای سال جدید به عنوان نخستین کاروان ملی ورزشی ایران راهی رقابتهای قهرمانی آسیا در شهر اولانباتور مغولستان شدند. هر دو تیم عملکرد بسیار خوبی داشتند و در نهایت توانست با کسب عنوان قهرمانی به کشورمان باز گردند. ابتدا تیم کشتی فرنگی امید ایران بود که توانست روز دوم فروردین ماه جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد. تیمی با سرمربیگری جمشید خیرآبادی که توانست با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز قهرمان آسیا شود.

سپس نوبت به تیم ملی کشتی آزاد و شاگردان علیرضا حیدری رسید. این تیم هم نمایش مقتدرانه ای در رقابتهای قهرمانی آسیا داشت و روز چهارم فروردین ماه با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمان قاره کهن معرفی شد.

خطر از بیخ گوش آزادکاران تیم ملی گذشت!

اواخر سال گذشته بود که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به سرمربیگری غلامرضا محمدی اعلام کرد، نخستین اردوی تیم ملی از روز ۴ تا ۱۴ فروردین ماه در شهر خرم آباد (زادگاه سرمربی) برگزار خواهد شد. کادر فنی هدف از این کار را ایجاد تنوع در برنامه‌های تمرینی تیم ملی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا خواند و معتقد بود تغییر اردو از تهران به خرم آباد از نظر روحی و روانی برای آزادکاران لازم و مفید است. هر چند این برگزاری این اردو در شهر خرم آباد استان لرستان لغو شد اما به واقع خطر بزرگی هم از کنار آزادکاران تیم ملی گذشت، چراکه استان لرستان و نیمی از ایران در همین ایام درگیر سیل مهیبی بود. چه بسا تیم ملی هم همچون بسیاری از هموطنان گرفتار سیل می‌شدند و مشخص نبود تکلیف اردو و تمرینات تیم ملی چه می‌شد. البته آزادکاران نامدار و چهره‌های شناخته شده کشتی ایران بلافاصله بعد از سیل در ایران راهی استان‌های مختلف شدند و هم اکنون نیز در برخی از شهرهای کشورمان مشغول امدادرسانی هستند.

استارت فرنگی‌کاران تیم ملی زیر نظر محمد بنا

شاگردان محمد بنا هم برنامه‌های سال جدید را از روز پنجم فروردین ماه آغاز کردند. تیم ملی کشتی فرنگی در این روز وارد نخستین اردوی تمرینی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا شد که این مرحله از تمرینات تا روز ۱۸ فروردین ماه در خانه کشتی تهران ادامه دارد. به گفته محمد بنا، تیم ملی کشتی فرنگی تا رقابت‌های قهرمانی آسیا که روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در چین برگزار می‌شود یک اردوی دیگر را در برنامه دارند.

حضور فعال نامداران کشتی در مناطق سیل زده

اهالی کشتی به ویژه ملی پوشان از همان روز وقوع سیل در ایران تاکنون با حضور در مناطق سیل زده استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان به امدادرسانی مشغول هستند. در این بین باید به چهره‌هایی مثل رسول خادم اشاره کرد که بدون هیچ مانور تبلیغاتی از همان نخستین روزهای سیل در استان گلستان به این منطقه رفت و وارد گود شد. البته در این بین باید از گوش شکسته‌هایی مثل عیسی مؤمنی، موسی مؤمنی، علی اصغر بذری، سعید ریاحی، جابر صادق زاده، عزت الله اکبری، عباس طحان، مصطفی حسین خانی، پرویز هادی، کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل پور، امیر توکلیان، مصطفی علیزاده و … هم اشاره کرد که بلافاصله به یاری سیل زدگان شتافتند.

غلامرضا محمدی هم با حضور در استان لرستان به جمع دیگر همقطاران خود پیوست و برای امدادرسانی به هم استانی‌های خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

نخستین تورنمنت بین المللی به نام فرنگی‌کاران جوان زده شد

نخستین تورنمنت بین المللی کشتی در سال جدید، سهم تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران شد و این تیم توانست با حضور در رقابت‌های بین المللی جام واختانگادزه گرجستان به ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز دست یابد. این تورنمنت طی روزهای ۹ و ۱۰ فروردین ماه در شهر باتومی گرجستان برگزار شد که در پایان محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۷۷ کیلوگرم، حسین فروزنده در وزن ۸۲ کیلوگرم، حسن فروزنده در وزن ۸۷ کیلوگرم و ابوالفضل سید مهدوی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، سعید ارجمند در وزن ۶۳ کیلوگرم و حامد عبدولی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند، علی نوربخش، بهرام معروف خانی و محمدرضا رستمی در اوزان ۵۵، ۶۷ و ۷۲ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

کد N2130647

وبگردی