آفتاب

دلال ها بیشتر از هر تیمی گوش لیورپول را بریده اند

دلال ها بیشتر از هر تیمی گوش لیورپول را بریده اند

تهران- ایرنا- در تازه ترین آمار و ارقام منتشر شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس در باره مبالغ پرداخت شده به مدیر برنامه های بازیکنان در سال گذشته، باشگاه لیورپول بیشترین حق دلالی را پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت: براساس این گزارش، سال گذشته 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس در مجموع 260 میلیون پوند (341 میلیون دلار) به عنوان حق دلالی به مدیر برنامه های بازیکنان پرداخت کرده اند.
این در حالی است که تیم لیورپول که برای قهرمانی می جنگد با پرداخت 43.7 میلیون پوند به مدیر برنامه ها در مدت 12 ماه یعنی تا 31 ژانویه 2019، از این حیث صدرنشین است.
لیورپولی ها پیش از آغاز فصل جاری مبالغ زیادی را برای جذب بازیکنان جدید هزینه کردند که از جمله آنها می توان به 177 میلیون پوندی که برای خرید بازیکنانی همچون «آلیسون بکر» از رم و «نبی کیتا» از لایپزیگ، «فابینیو» از موناکو و «ژردان شکیری» از استوک سیتی اشاره کرد.
در رده بندی مذکور، باشگاه چلسی با 26.8 میلیون پوند پرداختی به مدیر برنامه های بازیکنان خریداری شده در رتبه دوم جای گرفت و منچسترسیتی نیز با 24میلیون پوند رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که باشگاه کاردیف سیتی با اختصاص تنها 2.8 میلیون پوند به مدیر برنامه ها، کمترین هزینه را در بین 20 باشگاه لیگ برتری داشته است.
نکته جالب توجه این است که باشگاه تاتنهام با وجود اینکه در 2 پنجره نقل و انتقالاتی گذشته هیچ فعالیتی نداشته، اما 11 میلیون پوند به میانجی ها و دلالان پرداخت کرده است.
سهامداران 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس تصمیم دارند در جلسه ای که فردا (جمعه) برگزار می شود، راهکارهای کاهش حق دلالی به مدیر برنامه ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند و به احتمال زیاد به سیستم کنونی که بر مبنای آن مدیر برنامه ها از هر 2 باشگاه (فروشنده و خریدار) کمیسیون دریافت می کنند، پایان خواهند داد.
ورزشی**3991**9118**
کد N2130027

وبگردی