آفتاب

آخرین اخبار از بارندگی و سیلاب | پزشکی قانونی: سیل لرستان ۱۴ کشته داشت

آخرین اخبار از بارندگی و سیلاب |  پزشکی قانونی: سیل لرستان ۱۴ کشته داشت

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تاکنون ۶۷ روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون تخلیه شده‌اند.

حاجی‌زاده با اشاره به روستاهای در معرض خطر، اظهار کرد: تا این لحظه در شوش ۱۱ روستا، دزفول ۹ روستا، شوشتر ۲۷ روستا، شادگان یک روستا، دشت آزادگان یک روستا، اهواز ۱۳ روستا و بخشی از منطقه سید خلف اهواز و در شهرستان کارون نیز چهار روستا تخلیه شده‌اند.

وی افزود: این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه در حال هشدار به روستاها و شهرهای در معرض خطر هستیم تا آنها نیز تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت تفکیکی حوضه‌های آبریز بیان کرد: در حوضه کرخه چهار شهر شامل شهرهای کوت سید نعیم، سوسنگرد، بستان، رفیع و ۷۴ روستا در شهرهای اهواز، شوش، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه در معرض خطر قرار دارند و هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: در حوضه آبریز دز نیز روستای زاویه‌های دزفول، آهودشت شوش، شعیبیه شوشتر و بخش مرکزی اهواز (بامدژ) در معرض خطر قرار دارند.

ورود هواپیمای ارتش حامل محموله اقلام کمکی به اهواز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ورود یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل محموله ۵۰ تنی کمک به سیل‌زدگان به فرودگاه بین‌المللی اهواز خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران که حامل یک محموله ۵۰ تنی برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود، وارد اهواز شد.

وی افزود: این هواپیما شامگاه ۱۳ فروردین ماه از تهران وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد تا محموله خود را تخلیه کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این محموله ۵۰ تنی شامل جیره غذایی یک ماهه، پتو و چادر است که از امشب میان سیل‌زدگان خوزستانی در مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

خدادادی خاطرنشان کرد: از زمانی که این هواپیما وارد اهواز شد، نیروهای هلال احمر خوزستان با همراهی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران این محوله را تخلیه و بارگیری کردند و کار توزیع اقلام امدادی نیز از لحظه بارگیری آغاز شده است.

۳۸ روستا در لرستان در محاصره سیل قرار دارند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۸ روستا در منطقه در محاصره سیل قرار دارند.

مجید کیان‌پور در مورد وضعیت استان لرستان اظهار کرد: متأسفانه شهرهای دورود، نورآباد، پلدختر، خرم‎آباد و کوه‌دشت با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: درود و ازنا وضعیتی بحرانی دارد و حتی شاید فراتر از وضعیت قرمز باشد.

کیان‌پور عنوان کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی بیش از ۱۳ روستا قطع شده و ۱۱ روستا نیز برق ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هشت روستا در محاصره سیل بوده و سیل وارد ۲۰ روستا شده و آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

هلال‌احمر: شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر صحت ندارد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر کشته شدن تعدادی از مردم در سیل شهرپلدختر را تکذیب کرد.

مرتضی سلیمی با اشاره به تلاش نیروهای امدادی و نیروهای مسلح برای عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده استان لرستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شرایط نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است و در صورتی که بارندگی جدیدی نداشته باشیم، فرایند کمک رسانی افزایش می‌یابد.

وی همچنین با رد هر گونه خبری مبنی بر کشته شدن سیل زدگان در شهر پلدختر گفت: سیل پلدختر هیچ تلفاتی نداشته است.

خروش قمرود جان یک نفر را گرفت

سخنگوی اورژانس قم گفت: خروش رودخانه در قم و بی احتیاطی توسط یک فرد غیر بومی، جان او را گرفت.

مهدی فراهانی در خصوص حادثه غرق شدگی فردی درقاهان، روستای بنابران عنوان کرد: متاسفانه علی رغم همه توصیه ها و هشدارها، خروش رودخانه در قم و بی احتیاطی یک فرد غیر بومی، جان وی را گرفت.

سخنگوی اورژانس قم افزود: با وجود حضور بالگرد اورژانس و آمبولانس اورژانس، امکان انجام اقدام درمانی برای فرد غرق شده نبود و سیل موجب فوت این فرد شد.

وی اظهار کرد: جسد این فرد که به دلیل نزدیک شدن به رودخانه درون آب افتاده بود توسط نیروهای مردمی و بالگرد اورژانس از آب گرفته شد.

فراهانی در خصوص اقدامات انجام شده توسط اورژانس قم در روز طبیعت نیز توضیح داد: از ساعت ۸ صبح تا ۲۲، اورژانس ۱۱۵ و نیروها و آمبولانس در ۲۲ نقطه از تفرجگاهها- پارکها- بوستانها ونیز بخشهای استان بویژه بخش کهک و دستجرد و سلفچگان مستقر شدند.

وی گفت: علاوه بر ارائه خدمات اورژانس درسطح شهر به بیماران داخلی و قلبی و تصادفات درون شهری، شاهد گزارشاتی از حوادث جاده ای نیز بودیم. تعداد ۱۱ تصادف درجاده و بخشهای استان با ۲۲ مجروح گزارش شد که در این راستا ۱۶ مجروح به بیمارستان منتقل و۶ مجروح به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: روز گذشته بالگرد اورژانس نیز روز سختی داشت و با توجه به هماهنگی های لازم از صبح در بخش کهک و سلفچگان استقرار یافت و به انجام ماموریت پرداخت.

فراهانی عنوان کرد: در ماموریت اول در حدود ساعت ۱۴:۰۰ اعزام بالگرد جهت گزارش غرق شدگی به بخش قاهان صورت گرفت و در دومین ماموریت نیز به واسطه تصادف چند دستگاه خودرو، بالگرد به سلفچگان اعزام شد. این تصادف در محور سلفچگان اتفاق افتاد که ۴ مجروح بدحال به همراه داشت و جهت انتقال مجروحان و کمک به بازگشایی سریعتر ترافیک بالگرد در اسرع وقت اعزام شد.

پزشکی قانونی: سیلاب در لرستان ۱۴ کشته داشت

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از ابتدای بارش های سیل آسا در لرستان تاکنون، ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی تحویل شده است.

حمیدرضا نظیفی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده کشته شدگان سیل اظهار داشت: از ابتدای دوره بارش سیل آسای باران در استان تاکنون ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳ نفر مربوط الیگودرز، یک نفر مربوط به شهرستان دورود، ۳ نفر مربوط به خرم آباد، ۲ نفر مربوط به کوهدشت، ۲ نفر مربوط به معمولان، ۲ نفر مربوط به چگنی و یک نفر مربوط به نورآباد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ضمن اظهار تأسف از حادثه پیش آمده، افزود: پزشکی قانونی استان در طول مدت حادثه در کنار مردم حضور داشته و با معاینه اجساد و صدور سریع جواز دفن، مانع از افزایش درد و آلام مردم شده است.

نظیفی گفت: تا پایان مشکلات ناشی از این بحران، پزشکی قانونی در هر لحظه از شبانه روز آماده معاینه اجساد و صدور جواز دفن است.

وزیر کشور: گنبد در شرایط عادی قرار گرفته / فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند
وزیر کشور اعلام کرد که وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت شهرستان گنبد کاووس، اولین شهری که در معرض آبگرفتگی قرار گرفت را عادی و مطلوب توصیف کرد و گفت: در اولین روز بحران سیلاب اخیر شاهد آبگرفتگی این شهرستان به میزان ۳۵ درصد کل شهربودیم، یعنی حدود ۵۰ هزار نفر از ۱۶۰ هزار هموطن ساکن گنبد در معرض آسیب بودند که با امداد رسانی به موقع و سریع در دو روز اول بخش اعظم آبگرفتگی معابر و منازل مرتفع شد و ارزیابی‌های پس از فروکش کردن سیلاب نشان داد که حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی وتجاری دچار آسیب شده اند که میزان خسارت وارده نیز برآورد شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به موازات اقدامات اجرایی بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت مردم منطقه، مشارکت خیرین نیز قابل تقدیر است تصریح کرد: خوشبختانه به هیچ یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی منطقه خسارت قابل توجهی وارد نشده است و از ۱۳۸ خانوار اسکان یافته فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند که اغلب آن‌ها نیز اتباع غیر ایرانی می‌باشند.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران فزود: جز در موارد بسیار محدود در حاشیه رودخانه که کماکان آب در سطح بالایی در جریان است و امداد رسانی نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد شهرستان گنبد کاووس از آثارسیلاب پاکسازی شده است.

بخشدار معمولان: شرایط منطقه نامساعد است / ۵۰۰ خانه تخریب شده؛ ۲۰۰ منزل روستایی زیر آب رفته / هر ۸ پل ارتباط منطقه تخریب شده؛ ارتباط زمینی ما با دیگر مناطق کاملا قطع است / آب شرب سالم به اندازه کافی نداریم / مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند
بخشدار معمولان با اشاره به وضعیت نامناسب امدادرسانی به این منطقه، از شرایط نامساعد غذایی، بهداشتی و درمانی این منطقه گلایه کرد.

حبیب الله موسوی درباره آخرین وضعیت معمولان گفت: از روز یکشنبه و دوشنبه به دنبال سیل در این منطقه بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی تخریب شده و ۲۰۰ منزل روستایی به زیر آب رفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل قطع تلفن، ارتباط با این منطقه با مشکل رو به‌رو شده است، افزود: این منطقه با استفاده از ۸ پل به مناطق دیگر مرتبط می‌شد که به دنبال تخریب این ۸ پل در حال حاضر ارتباط زمینی آن با خارج کاملاً قطع شده است و امدادرسانی تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.

بخشدار معمولان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به قطع گاز و آب منطقه معمولان، گفت: وضعیت امداد رسانی به معمولان اصلاً مناسب نیست و مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند. برخی از بیماران این منطقه تنها از طریق بالگرد به خرم آباد منتقل شدند.

وی همچنین گفت: وضعیت تأمین دارو برای مردم این منطقه نیز در شرایط نامطلوبی قرار دارد و تنها از طریق نیروهای مردمی در حال تأمین است. از لحاظ تأمین سبدهای ضروری غذایی، بهداشتی و درمانی نیز شرایط معمولان در وضعیت مناسبی نیست و مردم منطقه با مشکل رو به رو هستند، به طوریکه تنها یک نانوایی به طور ۲۴ ساعته در حال پخت نان برای مردم است. همچنین آب شرب سالم نیز به اندازه کافی در اختیار مردم قرار ندارد.

کشف پیکر ششمین مفقودی حادثه واژگونی قایق در گمیشان

معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ششمین و آخرین مفقودی حادثه واژگونی قایق در گمیشان صبح امروز کشف شد.

علی متکی اظهار کرد: به همت نیروهای مختلف امدادی، نظامی و مردمی پس از هشت روز جستجو، صبح امروز پیکر ششمین مفقودی حادثه واژگونی قایق نیروهای امدادرسان مردمی در گمیشان با نام "سلیم صوفیانی" کشف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز با اعلام این خبر،‌ گفت: پیکر این فرد که در کنار ساحل دریای خزر کشف شد، با حضور نماینده پزشکی قانونی احراز هویت و به خانواده متوفی تحویل شد.

ششم فروردین ماه قایق حامل نیروهای مردمی که برای جلوگیری از نفوذ آب به شهر گمیشان تلاش داشتند، واژگون شد که 17 نفر سالم از آب خارج شدند و شش نفر جان خودشان را از دست دادند.

انتخاب
کد N2129032

وبگردی