آفتاب

علی نژاد: 97، بهترین سال تاریخ ووشوی ایران بود

علی نژاد: 97، بهترین سال تاریخ ووشوی ایران بود

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه بهترین سال تاریخ ووشوی ایران سال 1397 بود، گفت: موفقیت های متعدد با اتحاد، همدلی و تلاش مضاعف به دست آمد.

«مهدی علی نژاد» در گفت وگو با ایرنا در خصوص عمکلرد ووشوی ایران در سال 97، اظهار داشت: بهترین سال تاریخ ووشوی ایران، سال 97 بود و ما به تمام اهدافی که داشتیم، دست یافتیم و حتی موفقیت هایی فراتر از تصور شکل گرفت.
وی افزود: قهرمانی ایران در مجموع دو بخش ساندا و تالو در مسابقات جهانی رده های سنی پایه در برزیل برای نخستین بار اتفاق افتاد.
عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو اظهار داشت: در جام جهانی ساندا که با حضور برترین های جهان برگزار می شود، تیم ایران با هفت مدال طلا و یک نقره برای نخستین بار قهرمان جهان شد که رئیس فدراسیون جهانی نیز به این موفقیت اشاره ای خاص داشت.
علی نژاد در مورد کسب 2 مدال طلا و 4 نقره در بازی های آسیایی 2018، توضیح داد: نتایج فوق العاده خوبی در جاکارتا به دست آمد و ووشو دومین تیم موفق کاروان ایران از لحاظ مدال آوری در این بازی ها لقب گرفت.
وی افزود: برگزاری 2 رویداد بین المللی در ایران و اقدامات مختلف دیگر، امسال را به بهترین سال ووشوی ایران تبدیل کرد.
این مدیر ورزشی ادامه داد: برای سومین بار در جریان بازی های آسیایی جاکارتا به عنوان نایب رئیس آسیا انتخاب شدم وعلاوه بر آن «امیرعباس لشگری» رئیس کمیته پزشکی، «مهرداد شیرازی» نایب رئیس کمیته فنی و «امیر صدیقی» نایب رئیس کمیته توسعه و بازاریابی آسیا شدند.
علی نژاد در مورد برگزاری لیگ های ووشوی در رده های مختلف، تصریح کرد: امسال لیگ های رقابتی و جذابی را شاهد بودیم که تا آخرین دیدارها چیزی مشخص نبود. تیم های پاس ناجا و سپاهان به ترتیب در بخش مردان و زنان، قهرمانی را از رقبای دیرینه خود که سال ها قهرمان بودند، گرفتند. مسابقات کشوری و المپیاد استعداهای برتر نیز با نظم و کیفیت فنی ایده آلی انجام پذیرفت.
وی در خصوص انتخاب مجددش به عنوان رئیس این فدراسیون در اسفندماه، گفت: این افتخار را داشتم که برای چهارمین بار متوالی، صد در صد آرای موجود را کسب کنم و این رکورد در ورزش ایران است. این مساله نشان از اتحاد و همدلی و رضایت مندی خانواده ووشو از عملکرد سال های گذشته دارد.
رئیس فدراسیون ووشو در خصوص دشواری تکرار چنین موفقیت هایی تصریح کرد: در مجمع انتخاباتی اشاره کردم که چندان تمایلی به ادامه کار در فدراسیون نداشتم، اما با توجه به اصرار اعضای مجمع و شرایط سختی که کشور دارد، شاید به صلاح نبود در این مقطع کنار بروم و باید تلاش شود تا موفقیت ها را حفظ کنیم.
ورزشی**3783**9129
کد N2127599

وبگردی