آفتاب
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش

نفربرهای دو زیست ارتش در مناطق مختلف کشور آماده هستند

نفربرهای دو زیست ارتش در مناطق مختلف کشور آماده هستند

تهران-ایرنا- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به درخواست ستاد بحران کشور تعداد زیادی نفربر دو زیست در مناطق مختلف کشور آماده و بارگیری شدند تا در صورت نیاز اعزام شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی افزود: در 48 ساعت گذشته به همه فرماندهان ارشد نیروی زمینی در کل کشور اعلام کردیم که آمادگی مقابله با سیل و نیازمندی های شورای تامین استان و ستاد کل بحران کشور را داشته باشند.
امیر سرتیپ نعمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیکترین یگان به دروازه قرآن شیراز پادگان های نیروی زمینی ارتش است، بلافاصله یکان‌های علوم و فنون مرکز پیاده و زرهی، تیپ 37 زرهی، بیمارستان 576 و پشتیبانی منطقه فارس بعد از وقوع سیل در دروازه قرآن حاضر شده است.
وی اضافه کرد: یکان های‌نیروی زمینی شیراز با تمام امکانات از قبیل 'جرثقیل'، 'آمبولانس'، 'بیل مکانیکی' و 'کفی' کلیه خودروهای سانحه دیده را جا به جا و مصدومین را تخلیه و خودروها را به پارکینگ استانداری منتقل کردند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه همه پادگان های نیروی زمینی ارتش در استان فارس آمادگی اسکان اضطراری میهمانان و مردم شیراز را دارد، گفت: شخصا از یکان‌ها بازدید کردم و این آمادگی را بررسی کردم.
امیر سرتیپ نعمتی تاکید کرد: با توجه به درخواست ستاد بحران کشور تعداد زیادی نفربر دو زیست در مناطق مختلف کشور آماده هستند و بارگیری شدند تا در صورت نیاز اعزام شوند.
وی گفت: به همه هموطنانمان که بستگان خود را در سیل شیراز از دست داده‌اند تسلیت می گوییم و اعلام آمادگی خود را برای اعزام تجهیزات و نیروی انسانی به هر جایی که نیاز باشد، اعلام می کنیم.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران و وقوع سیل و آبگرفتگی در نخستین روزهای سال 1398 موجب بروز خسارات جانی و مالی در بخش های از شمال و جنوب غرب کشور شده است. به همین منظور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته (دوشنبه) با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر بر انجام خدمات رسانی به مسافران نوروزی در ایام نوروز و نیز لزوم حفظ آمادگی کامل تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها برای مدیریت حوادث طبیعی با توجه به پیش بینی افزایش بارندگی در روزهای آینده از همه استانداران و فرمانداران سراسر کشور خواست به طور تمام وقت در محل کار خود حضور داشته باشند.
سیام**1058**1535
کد N2123385

وبگردی