آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران-ایرنا- پیام تسلیت روحانی به جان باختگان در حادثه سیل اخیر، بررسی قضایی برای سهل انگاری احتمالی در سیل شیراز آغاز شد، جاده کرج - چالوس بسته شد، 12 فروند بالگرد به سیل‌زدگان گلستان امدادرسانی می کند، جهانگیری: باید در برابراحتمال وقوع سیل در تهران آماده باشیم، موشک های مقاومت به مناطقی در سرزمین های اشغالی اصابت کرد،ازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
تهران- رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت جان باختن شماری از هم میهنان در سیل اخیر در شماری از استان های کشور، از مسوولان ذیربط خواست تلاش های خود را برای کاستن از مشکلات مناطق آسیب دیده و یاری مردم، مضاعف کنند.
تهران – معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد بحران در ساختمان استانداری تهران با اشاره به پیش بینی ها در مورد احتمال وقوع سیل در پایتخت گفت: باید در برابراحتمال وقوع سیل درپایتخت آماده باشیم.
شیراز- رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:پیگیری دستگاه قضایی برای بررسی سهل انگاری احتمالی مسئولان در حادثه جاری شدن سیل در محل دروازه قرآن شیراز آغاز شد.
تهران – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی، توزیع سوخت به صورت مستمر و منظم ادامه دارد.
تهران – محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در طعنه ای معنادار به رئیس جمهوری آمریکا گفت که دونالد ترامپ ممکن است مدعی شکست دادن اسپارت ها توسط خشایارشاه هم بشود.
تهران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول خبر داد.
تهران- وزیر بهداشت با دستور معاون اول رئیس جمهوری برای بازدید و ارزیابی وضع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پیامدهای سیل به استان فارس رفت.
کرج -مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد که با توجه بارش برف و باران جاده کرج - چالوس بسته شد.
تهران- وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی در بخشنامه ای بر آمادگی مدیران این سازمان در سراسر کشور برای همراهی با سیلزدگان تاکید کرد.
گرگان- سرپرست استانداری گلستان با اشاره به گستردگی ابعاد مناطق سیل زده و شرایط خاص آن اظهار داشت: 12 فروند بالگرد از دستگاه های مختلف وظیفه امدادرسانی به مناطق فاقد راه های مواصلاتی استان را برعهده دارند.
تهران- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به درخواست ستاد بحران کشور تعداد زیادی نفربر دو زیست در مناطق مختلف کشور آماده بارگیری هستند تا در صورت نیاز به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.
تهران- استاندار تهران از راه اندازی آزمایشی سامانه هشدارهای زودرس به منظور آگاهی رسانی پیش از وقوع بلایای طبیعی در برخی مناطق پایتخت خبر داد.

اخبار خارجی
*********
تهران – دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب طی بیانیه ای اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به شدت محکوم کرد.
مسکو - وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با همتای آمریکایی خود ضمن هشدار درباره پیامدهای به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر بلندیهای اشغالی جولان از سوی آمریکا خاطرنشان کرد که این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی است.
دمشق- ' ولید المعلم 'معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تصمیم ترامپ بر وضعیت منطقه اشغالی جولان تاثیر نخواهد گذاشت.
تهران – سازمان دیده بان حقوق بشر دوشنبه در بیانیه ای انکار دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر اشغال بلندی ها جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی عنوان کرد.
نیویورک- وزیر خارجه آمریکا صهیونیسم ستیزی را با یهودستیزی یکسان دانست و گفت: آمریکا با جدیت با صهیونیسم ستیزی مقابله خواهد کرد.
تهران – «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعتراف کرد که موشک های مقاومت فلسطینی که از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده به مناطقی برخورد کرده است.
شبک**1983**1708
کد N2123338

وبگردی