آفتاب
آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران :

مجریان قانون ، مسئله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند

مجریان قانون ، مسئله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند

تهران-ایرنا- خطیب جمعه تهران گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حقیقت سند بالادستی است که قانونگذار و مجریان قانون باید این مساله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند و در حد شعار نماند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایرنا ، آیت الله سید احمد خاتمی در اولین جمعه سال 1398 در خطبه دوم نماز که در مصلی تهران برگزار شد به شعار سال جدید مبنی بر رونق تولید که توسط رهبری تبیین شد اشاره کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب از سال 1373 این نامگذاری ها را شروع کردند و تدبیر بسیار حکیمانه ای است. نام گذاری ها تشریفاتی و شعار هم نیست کار کارشناسی شده ، نیاز کشور در نظر گرفته شده است، راه حل نیاز کشور و پر کردن خلاء بیان شده است و نام گذاری ها نقشه راه سال است.
وی یادآور شد: چندین سال است که رهبرمعظم انقلاب به درست تشخیص دادند که مشکل اول کشور قتصادی است. طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که تنها راه حل مشکل اقتصادی است و هرساله هم شعبه ای از شعبه های اقتصاد مقاومتی است بنابراین امسال مساله رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.
آیت الله خاتمی با بیان این که وضعیت اقتصادی کشور نیاز به گفتن ندارد، گفت: برای رونق تولید باید به پنج نکته توجه شود؛ اول این که رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی کنند. رسانه های شنیداری، مکتوب و فضای مجازی می توانند این کار را انجام دهند. این فرهنگ سازی بسیار مهم است. صدا و سیما به خصوص سیما در این عرصه می تواند نقش کلیدی داشته باشد.
وی نکته دوم را تولید مرغوب عنوان کرد و گفت: اگر تولید مرغوب بود نیاز به تبلیغ ندارد خود مرغوبیت تبلیغ آن است، به خصوص در صادرات باید دقت کرد که مرغوب باشد تا قدرت رقابت با کالاهای دیگران داشته باشد.
خطیب جمعه تهران مساله سوم رونق اقتصادی را امنیت اقتصادی عنوان کرد و تاکید کرد: در رونق اقتصادی امنیت اقتصادی نقش کلیدی دارد که مبارزه با فساد بخشی از این امنیت اقتصادی است. مبارزه با قاچاق بخش دیگر از این امنیت اقتصادی است. اگر بخواهد تولید رونق پیدا کند باید امنیت اقتصادی شکل بگیرد.
آیت الله خاتمی در ادامه رفع موانع تولید و آسان کردن آن را مساله چهارم رونق تولید عنوان کرد و گفت: اگر تولید کننده ببیند که در عرصه تولید با بروکراسی و کاغذ بازی اداری مواجه است حوصله اش سر می رود و تولید را رها می کند بنابراین کاغذبازی باید کنار گذاشته شود با این کاغذ بازی ها نمی توان انتظار رونق تولید و اقتصاد را داشت، در اجرای قانون گذاری و اجرایی تلاش شود سد راه تولید برداشته شود.
امام جمعه موقت تهران جلوگیری از واردات غیر ضروری را از دیگر موارد شرط رونق اقتصادی عنوان کرد وافزود: وارداتی که در داخل هست اگر مشابه آن از خارج وارد شود با این کاررونق اقتصادی شکل نخواهد گرفت.
وی تاکید کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در اول سال در حقیقت سند بالادستی است که قانونگذار و مجریان قانون باید این مساله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند و در حد شعار نماند.
ادامه دارد....
**1058**1601**
کد N2121071

وبگردی