آفتاب

210 میلی متر باران در مینودشت ثبت شد

210 میلی متر باران در مینودشت ثبت شد

گرگان - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت که بیشترین بارش 48 ساعت گذشته باران در ایستگاه های باران سنجی استان تا صبح سه شنبه در شهرستان مینودشت با 210 میلی متر ثبت شد.

محمدرضا رحمن نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران شدید که از بامداد دوشنبه در استان آغاز شده بود همچنان در برخی نقاط به خصوص شرق گلستان ادامه دارد.
وی گفت: در این مدت 196 میلی متر در کلاله، 162 میلی متر در پارک ملی گلستان، 155 میلی متر در گرگان، 149 میلی متر در بندرترکمن، 137 میلی متر در گنبدکاووس، 117 میلی متر در بندرگز، 113 میلی متر در کردکوی، 110 میلی متر در علی آباد، 81 میلی متر در مراوه تپه و 76 میلی متر در اینچه برون گنبدکاووس باران بارید.
معاون هواشناسی گلستان همچنین به بارش برف در بلندی ها و کوهستان های استان اشاره کرد و افزود: در منطقه کوهستانی خوش ییلاق شهرستان آزادشهر تاکنون 70 سانتی متر برف بر زمین نشسته است.
بارش شدید باران دو روز گذشته سبب آبگرفتی بسیاری از معابر شهری استان گلستان و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس داده های سازمان هواشناسی، این سامانه سرد و بارشی از یکشنبه شب وارد گلستان شده که پیامد آن بارندگی متناوب، تندر، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما است.
به سبب وقوع باران شدید و مداوم، رودخانه های اترک، گرگان رود و قره سو دچار سیلاب و آبگرفتگی شد و سیلاب برخی معابر شهری استان را فرا گرفت.
طبق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، جاده های مناطق کوهستانی استان به ویژه خوش ییلاق، مسیرهای آزادشهر - شاهرود و توسکستان گرگان - شاهرود، به علت بارش برف و کولاک از روز گذشته تاکنون بسته شده است.
6204/3091
کد N2119570

وبگردی